Yapı Eğitimi bölümünde öğrenci başarısını ve derse olan ilgiyi artırmak amacıyla, bir bina maketinin eğitim materyali olarak kullanılması incelenmiştir. Son yıllarda hızla önemini artıran maket materyalinin tanımı, çeşitleri ve kullanım alanları belirtilerek, temsil ettiği nesnenin somut bir örneği olması sebebiyle, öğrenme ve öğretimde kullanılması ele alınmıştır.Araştırma kapsamında, Yapı Eğitimi 1. Sınıf öğrencilerine, Teknik Resim dersinin ?Plandan kesit çıkartma? konusu anlatılırken uygulanabilecek kolaylıkta bir proje hazırlanarak, projenin plan ve kesitlerini gösteren bir maketi yapılmıştır. Daha sonra öğrenciler ?Deney? ve ?Kontrol? olmak üzere iki gruba ayrılarak, öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgi ve tutumları ölçülmüş, ardından kontrol grubunda öğretmen merkezli, deney grubunda ise maket üzerinde konu anlatımı yapılmıştır. Anlatımlar sonunda her iki grubunda başarı ve tutumları tekrar ölçülerek sonuçlar değerlendirilmiştir. Değerlendirmede maket destekli öğretim tekniğinin kullanıldığı Deney grubunda, başarı ve tutumun, öğretmen merkezli anlatım tekniğiyle ders işlenen kontrol grubuna göre daha fazla yükseldiği görülmüştür.
A building model were exemined to used as a model of the education material, student success and increase for their interest in course in section of construction training. In recent years, the quickly increasing importance of the definition of the model material, variations and using of areas by inditacing, due to represents a concrete example of the object, has been taken up in learning and teaching. In the research coverage a model has been built to showing of projet?s plans and sections, a project are prepared in a convenience that can be applied in Technical Drawing course "Creating a cross-section of the Plan" for Construction Education first class students.Afterward students divided into two groups by ?Experimental and Control?, students' attitudes and prior knowledges were evaluated about subject, after subject description was made on the model Experimental group and teacher-centered in the control group. At the end of expression both of groups? success and attitude were evaluated by measuring the results. Success and attitudes observed to increase more than the evaluation techniques used by model-aided education in the experimental group according as teacher-centered lessons in control group.