Açık Akademik Arşiv Sistemi

Hibrit otobüsler seyir hali emisyonlarının ölçüm analizi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Şeref Soylu
dc.date.accessioned 2021-03-23T13:04:10Z
dc.date.available 2021-03-23T13:04:10Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/80541
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışma Sakarya Üniversitesi koordinatörlüğü, TEMSA ve Sanayi Bakanlığı desteği ile gerçekleştirilen ?Hibrit Otobüs Seyir Hali Emisyonlarının Ölçüm Ve Modellenmesi'' San-Tez Projesi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Sakarya SAÜ Kampus- Çarşı ve Çarşı- SAÜ Kampus güzergahlarında Euro 6 regülasyonlarına uygun olarak gerçek dünya koşullarında Temsa Hibrit Avenue prototip otobüsü için motor çalışma performansları, yakıt ekonomisi ve emisyon dataları seyir hali emisyon ölçüm sistemi ile toplanmış, haritaları çıkarılmış ve optimizasyon çalışmaları gerçekleştirilmiştir.SAÜ Kampus-Çarşı güzergahında seyahat süresini %42'sini düşük yük ve hız koşullarında, %35'ini düşük yük ve yüksek hız koşullarında ve %23'ünü ise yüksek yük ve yüksek hız koşullarında gerçekleştiği görülmüştür. Bu kullanım koşullarında tasarruf edilebilir yakıt miktarı 1,72 litre ve buna bağlı olarak kayıplar ihmal edildiğinde tasarruf edilen yakıt oranı % 33 bulunmuştur. Çarşı- SAÜ Kampus güzergahında oluşan ortalama CO2 emisyonu 5,05 `lik standart sapma ile 598 g/kw-h şeklinde iken ortalama NOx emisyonu 0,72 `lik standart sapma ile 3,67 g/kw-h şeklinde hesaplanmıştır
dc.description.abstract This study was completed as a part of the SAN-TEZ project which entitled ?Measurement and Modeling of Real World Emissions of An Hybrid City Bus.? At Sakarya SAU Campus-Center and Center-SAU Campus routes, engine operation performance, fuel economy and emission data were collected by a portable emission measurement system (PEMs) for TEMSA Hybrid Avenue prototype bus, is suitable Euro 6 regulations, was performed at real world conditions. Then, maps were generated with these data and optimization study was achieved.It was shown that Sakarya University Campus-City Center trip was realized under the following conditions; 42% of the total trip time was realized under low load and speed conditions, 35% of the total trip time was realized under low load and high speed conditions and 23% of the total trip time was realized under high load and speed conditions. At these operation conditions, the amount of fuel to be saved is 1,72 liter and rate of fuel saving is 33%. At Center-SAU Campus route, as average CO2 emission is 598 g/kW-h with 5.05 standard deviation, average NOx emission is 3,67 g/kW-h with 0,72 standard deviation.
dc.format.extent XI, 47 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Hibrit Otobüs
dc.subject Emisyon
dc.subject Seyir Hali
dc.subject Yakıt Tüketimi
dc.title Hibrit otobüsler seyir hali emisyonlarının ölçüm analizi
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Çevre Mühendisliği Anabilim Dalı, Çevre Mühendisliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Bal, Ayda
dc.relation.publicationcategory masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record