Günümüzde, firmaların artan rekabet şartlarına uyum sağlayarak diğer firmalara göre üstünlük elde edebilmesi için müşteri değerine önem vermeleri gerekmektedir. Bu nedenle, değişen taleplere karşılık verilmeye çalışılmalıdır. Talep zinciri yaklaşımı kullanımıyla şirketlerin müşteriyle işbirliği içerisinde olunmasıyla sağlanır.Talep zinciri; fiziksel dağıtımın etkin bir şekilde sağlanması için müşteri talebi ve piyasa durumlarını inceleyen ve dağıtım kararlarının alınmasında müşteri odaklı özel bir tedarik zinciri ağı yapısı olarak tanımlanmaktadır.Bu çalışmada, tedarik zincirinin özel bir şekli olan talep zinciri ağ yapısı tasarlanmıştır. Ağ üzerindeki müşteri-imalatçı arasında var olan ilişkiler ve herhangi bir firmaya uygun talep zinciri ağında bu ilişkiler ile birlikte model tasarımı için gerekli bileşenler belirlenmiştir. Bu ilişkiler ışığında firmada satın alma ve hizmet kararlarının müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda verilmesinin firmalara değer katarak fayda sağlayacağı görülmektedir.Modelin girdi verileri elde edilebilmek için seksenbeş (85) müşteri anketi ve yirmi (20) bayi anketi uygulanmıştır. Anket değerleri, istatistiksel analizler ile firmaların durumlarını değerlendirmek için kullanılmıştır. CART algoritması kullanımıyla karar kuralları elde edilmiştir. Bu karar kuralları gelecekte neler olabileceğini tahmin etmek ve firmaların hangi yönlerini geliştirmeleri gerektiğine karar vermeleri için fayda sağlamaktadır.
At present companies have to take cognizance of customer value by adapting conditions of increasing competition for gaining advantage in the face of theirs competitors. So there should be accommodations to changing demands. It is the demand chain approach that makes companies in cooperation with the customers.A demand chain is defined as a special customer-oriented supply chain network structure, in the decision making process, that analyses customer demand and the market conditions in order to reach an efficient distribution.In this study, a demand chain network structure, which is a special type of supply chain, is designed. The required components are determined in order to design the model in a demand chain network that is appropriate for any company by the help of the relationships between the customer and manufacturer. As a result of these relationships it can be said that it will be useful for the firms to make decisions of purchasing and service accordingly to the demand and need of the customers.Eighty-five customer and twenty dealer surveys are applied to get the inputs of the model. The outputs of the survey are used to evaluate the status of the firms by the statistical analysis. The decision rules are obtained by using the CART algorithm. These decision rules are useful for predicting what might happen in the future and determining which method the companies need to develop.