Açık Akademik Arşiv Sistemi

Molibden kaplı piston segmanlarının aşınma davranışlarının incelenmesi ve optimizasyonu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ferit Fıçıcı
dc.date.accessioned 2021-03-19T11:33:39Z
dc.date.available 2021-03-19T11:33:39Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/79910
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmada Molibden tozu kaplı piston segmanlarının aşınma davranışları incelenmiş ve aşınma parametreleri optimize edilmiştir. Aşınma deneylerinde minimum aşınma kaybı elde etmek için, yük, sıcaklık ve devir aşınma parametreleri Taguchi metodunun L27 dizisine göre optimize edilmiştir. Deney sonuçlarından hem segman hem de silindir gömleğinin minimum aşınma kaybı için en etkili faktörün yük olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizi kullanılarak matematiksel modeller elde edilmiştir. Optimizasyon yönteminin doğrulama deneyi sonucu ile deneysel sonuçlar birbirine oldukça yakın çıkmıştır. Segman ve silindir gömleği için aşınma haritaları oluşturulmuştur. Aşınma yüzeylerinin analiz sonucu, abrasif aşınma mekanizmasının baskın olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstract In this study, wear behaviors of piston rings coated with molybdenum powder have been investigated and wear parameters optimized. Wear process parameters are optimized for minimum weight loss and friction based on L27Taguchi method with three wear parameters, load, temperature and revolution.It is determined that the load have the most significant factor influence on minimum weight loss of both the piston rings and the cylinder liner. Mathematical models of weight loss have been obtained using Regression analyzes.The predicted weight loss in confirmation test has been found to lie close to that of the experimentally observed ones. Wear maps have been created for piston ring and cylinder liner. Analysis results of worn surfaces shows that abrasive wear mechanism is more effective.
dc.format.extent XIII, 84 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Piston segmanı
dc.subject Molibden tozu
dc.subject Aşınma testi
dc.subject Taguchi Metodu
dc.title Molibden kaplı piston segmanlarının aşınma davranışlarının incelenmesi ve optimizasyonu
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Eğitimi Anabilim Dalı, Makine Eğitimi
dc.contributor.author Kurgun, Sezer
dc.relation.publicationcategory masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record