Bu çalışmada Molibden tozu kaplı piston segmanlarının aşınma davranışları incelenmiş ve aşınma parametreleri optimize edilmiştir. Aşınma deneylerinde minimum aşınma kaybı elde etmek için, yük, sıcaklık ve devir aşınma parametreleri Taguchi metodunun L27 dizisine göre optimize edilmiştir. Deney sonuçlarından hem segman hem de silindir gömleğinin minimum aşınma kaybı için en etkili faktörün yük olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizi kullanılarak matematiksel modeller elde edilmiştir. Optimizasyon yönteminin doğrulama deneyi sonucu ile deneysel sonuçlar birbirine oldukça yakın çıkmıştır. Segman ve silindir gömleği için aşınma haritaları oluşturulmuştur. Aşınma yüzeylerinin analiz sonucu, abrasif aşınma mekanizmasının baskın olduğunu göstermiştir.
In this study, wear behaviors of piston rings coated with molybdenum powder have been investigated and wear parameters optimized. Wear process parameters are optimized for minimum weight loss and friction based on L27Taguchi method with three wear parameters, load, temperature and revolution.It is determined that the load have the most significant factor influence on minimum weight loss of both the piston rings and the cylinder liner. Mathematical models of weight loss have been obtained using Regression analyzes.The predicted weight loss in confirmation test has been found to lie close to that of the experimentally observed ones. Wear maps have been created for piston ring and cylinder liner. Analysis results of worn surfaces shows that abrasive wear mechanism is more effective.