Açık Akademik Arşiv Sistemi

Benzinli motorda emme manifolduna su püskürtmenin motor performansına etkisinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor İmdat Taymaz
dc.date.accessioned 2021-03-16T08:33:46Z
dc.date.available 2021-03-16T08:33:46Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Taşdemirci, Işılay. (2019). Benzinli motorda emme manifolduna su püskürtmenin motor performansına etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/79636
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Günümüzde artan çevre kirliliği ve küresel ısınmaya istinaden, taşıtların emisyon değerleri, çeşitli ülkelerdeki yerel yönetimler tarafından belirlenen emisyon standartlarına göre azaltılmaya çalışılmaktadır. Emisyon oluşumunu azaltırken araçtan elde edilen torkta ve güçte azalma istenmemektedir. Bu çalışmada 3 silindirli 4 zamanlı bir turbo şarjlı direkt püskürtmeli benzinli bir motorunun dinamometre dataları baz alınarak AVL-Boost programında model tabanlı analiz edilmiştir. Oluşturulan bu modelde emme portuna su püskürtme işlemi uygulanmış ve su püskürtmesinin motor performans etkisine sonuçları incelenmiştir. AVL-Boost modelinde su püskürtme uygulanması yanma odası sıcaklığını düşürmüş, silindir içi basıncı arttırmış ve bu silindir içine giren hava miktarını arttırmıştır. Giren hava artışı ile birlikte torkta artış meydana gelmiştir.
dc.description.abstract In this study, effect on water injection is examined to understand what extent a water injection into the cylinder can have a positive effect on engine performance. This study is aimed to develop 1-D combustion model of three-cylinder, four strokes, spark ignited gasoline engine on various engine operating conditions. In the modeling and analyzing process of the engine AVL Boost program has been employed. Inlet system boundary values were defined by the data coming from the dyno. As a conclusion, at same engine operation, it has been observed that water injection has a positive effect on fuel consumption. Also, cylinder temperature has decreased. As a result of these effects, it is possible to obtain more torque with the similar inlet parameters.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject İçten yanmalı motorlar
dc.subject su püskürtmesi
dc.subject motor performans parametleri
dc.subject benzinli motor,
dc.title Benzinli motorda emme manifolduna su püskürtmenin motor performansına etkisinin incelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Taşdemirci, Işılay
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record