Günümüzde artan çevre kirliliği ve küresel ısınmaya istinaden, taşıtların emisyon değerleri, çeşitli ülkelerdeki yerel yönetimler tarafından belirlenen emisyon standartlarına göre azaltılmaya çalışılmaktadır. Emisyon oluşumunu azaltırken araçtan elde edilen torkta ve güçte azalma istenmemektedir. Bu çalışmada 3 silindirli 4 zamanlı bir turbo şarjlı direkt püskürtmeli benzinli bir motorunun dinamometre dataları baz alınarak AVL-Boost programında model tabanlı analiz edilmiştir. Oluşturulan bu modelde emme portuna su püskürtme işlemi uygulanmış ve su püskürtmesinin motor performans etkisine sonuçları incelenmiştir. AVL-Boost modelinde su püskürtme uygulanması yanma odası sıcaklığını düşürmüş, silindir içi basıncı arttırmış ve bu silindir içine giren hava miktarını arttırmıştır. Giren hava artışı ile birlikte torkta artış meydana gelmiştir.
In this study, effect on water injection is examined to understand what extent a water injection into the cylinder can have a positive effect on engine performance. This study is aimed to develop 1-D combustion model of three-cylinder, four strokes, spark ignited gasoline engine on various engine operating conditions. In the modeling and analyzing process of the engine AVL Boost program has been employed. Inlet system boundary values were defined by the data coming from the dyno. As a conclusion, at same engine operation, it has been observed that water injection has a positive effect on fuel consumption. Also, cylinder temperature has decreased. As a result of these effects, it is possible to obtain more torque with the similar inlet parameters.