dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Kürşat Ayan |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T08:33:24Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T08:33:24Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Güler, Şahiner. (2019). Öneri sistemleri ve E- ticarette öneri sistemlerinin kullanımı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79572 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Anahtar kelimeler: Öneri sistemleri, içerik bazlı öneri sistemleri, işbirlikçi öneri sistemleri, hibrit içerik sistemleri, e-ticaret. İnternet üzerinden alışveriş, artık hayatımızda alışveriş alışkanlıklarımızı büyük bir ölçüde değiştirdi ve değiştirmeye de devam ediyor. Günün her saatinde her kategoride ürüne ulaşmamız için ihtiyacımız olan sadece internetle birlikte bir bilgisayar, akıllı telefon veya bir tablet. Bu sayede, ihtiyaç duyduğumuz veya almayı düşündüğümüz herhangi bir ürün için farklı alternatiflere, farklı kalite ve fiyatlara ulaşmamız artık çok kolay. Yaşadığımız ülkenin hatta dünyanın herhangi bir noktasından kapımıza kadar ürünün teslimini sağlayabiliyoruz. Öneri sistemleri, alınması düşünülen ürünler için aynı veya benzer ürünleri önceden almış başka müşterilerin yorum, değerlendirme ve oylarının da yardımıyla alternatif seçenekler veya tamamlayıcı başka ürünler önererek yapılacak alışverişi çok kolaylaştırmaktadır. Bu sayede zamandan tasarruf edilmesi, ihtiyaca daha yakın ürünlerin incelenmesi sağlanmış olur. |
|
dc.description.abstract |
Keywords: Recommendation systems, content-based recommendation systems, collaborative recommendation systems, hybrid recommendation systems, e-commerce Online shopping has changed our shopping habits to a great extent now and continues to change. In order to reach a product in any categories at any time of the day, we just need to have a computer, a smartphone or a tablet which has Internet connection. Thus, it becomes easy to reach different alternatives, different quality and prices for any product that we need or want to buy. Thanks to Internet, we can deliver the product from any place of the world. Suggestion systems make shopping much easier for the products to be bought by offering alternative options or complementary products with the help of the comments, evaluations and votes of other customers who have already bought the same or similar products for the intended products. Therefore, they help save time and examine the products that are most needed. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Öneri sistemleri |
|
dc.subject |
İşbirlikçi öneri sistemleri |
|
dc.subject |
Hibrit içerik sistemleri |
|
dc.subject |
İçerik bazlı öneri sistemleri, |
|
dc.title |
Öneri sistemleri ve E- ticarette öneri sistemlerinin kullanımı |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Güler, Şahiner |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|