ÖZET Anahtar Kelimeler : OYÖS, Öneri Sistemleri CEDAC, İlave kartlar yardımı ile neden ve çözüm diyagramları Başta Japonya olmak üzere, dünyada birçok ülkede değişik şekillerle uygulanan öneri sistemleri, işletmelerde kalite artırıcı ve maliyet düşürücü faaliyetlerinin başında gelmektedir. Otoyol'da Temmuz 1993'te Cedac adıyla başlayan, Haziran 1995'te yeniden düzenlenerek Otoyol - Cedac adı verilen öneri sistemi, ihtiyaca cevap veremediği gerekçesi ile KOÇ 2000 faaliyetleri ile beraber revize edilmiştir. Öneri Sistemlerinin değişik şekillerde uygulandığı yerli ve yabancı birçok firmalardaki uygulamalar büyük bir titizlikle incelenerek Otoyol San. A. Ş için en uygun öneri sistemi tasarlanmış ve Eylül 1996 tarihinde "Otoyol Öneri Sistemi" ( OYÖS ) adı ile uygulamaya alınmıştır. Bu uygulama ile çalışanların bireysel olarak verdikleri küçük çaptaki önerileri ile sürekli iyileştirme faaliyetlerine katılımı sayesinde firma genelinde verimliliği arttırma, kaliteyi yükseltme, çalışanların işleri ile daha yalandan ilgilenmelerini sağlamak ve çalışanlara daha iyi bir çalışma ortamı yaratmak amaçlanmıştır. Bu tezde Öneri Sistemleri ile Otoyol San. A. Ş.'de uygulanmakta olan Otoyol Öneri Sistemi ( OYÖS ) ' ün hazırlanması ve uygulamaya alınması anlatılmaktadır. vuı
IMPROVING SUGGESTION SYSTEM IN OTOYOL SUMMARY Keywords : OYÖS, Suggestion Systems. CEDAC, Cause and Effect Diagram with the Addition of Cards Suggestion System that has been implemented by different forms on many different countries of the world, especially on Japan, is one of the most important quality improvement and cost reduction technics. Suggestion System first began as Cedac in Otoyol in July 1993. In June 1995 it was rearranged and designated Otoyol-Cedac then it was revised with KOÇ 2000 activities together due to insufficiency. After examples of suggestion systems implemented on many domestic and foreign firms were investigated very carefully, the most suitable suggestion system for Otoyol was designed and began its implementation as "Otoyol Suggestion System ( OYÖS )" in September 1996. By OYÖS, productivity and quality improvements, employee involvement, better workplace and work condition are aimed by means of individual suggestions. In this theses Suggestion Systems and, preparation and implementation of Otoyol Suggestion System ( OYÖS ) were emphasised. XI