Dünyada turizm hareketliliğine katılan turist sayısı gün geçtikçe çoğalmaktadır. Artan turizm talebi ile birlikte destinasyonlar arasındaki rekabet de artmaktadır. Bu sebeple her destinasyon kendini rakip destinasyonlardan ayrıştıran farklı yönünü ön plana çıkarıp rekabette üstünlük sağlamayı amaç edinmektedir. Bu amaç destinasyon pazarlamasının önem kazanmasında büyük rol oynamaktadır. Destinasyonlar, konumlandırma, imaj ve markalama çalışmaları ile etkin bir destinasyon pazarlaması gerçekleştirmeyi hedeflemektedir. Bu çalışmanın amacı, destinasyon pazarlaması kapsamında Bilecik'in bir turizm destinasyonu olarak daha etkin nasıl pazarlanabileceğinin paydaşlar bakış açısı ile tespit etmektir. Çalışmanın tali amaçlarından birisi de Bilecik turizm potansiyelinin çalışma ile kayıt altına alınıp literatüre kazandırılmasıdır. Çalışmanın kapsamı Bilecik'te var olan turizm paydaşlarıdır. Bu bağlamda araştırma kapsamındaki paydaşlar ile yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Toplanan veriler, nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz ile analiz edilmiş ve elde edilen bulgular destinasyon pazarlaması çerçevesinde tartışılmıştır. Çalışmanın önemi ise daha önce bu konuda herhangi bir çalışmanın olmamasıdır. Araştırma sonucunda paydaşların Bilecik'in bir tarih ve kültür destinasyonu olarak ele alınabileceğini, ancak pazarlama çalışmalarının yeterli olmadığı gözlenmiştir. Paydaşlar arasında ilişkilerin gelişmemiş olması Bilecik İli turizminin etkin pazarlanmasına engel olduğu görülmüştür. Bununla birlikte Bilecik İlinin bir destinasyon olarak etkin pazarlanabilmesi için destinasyon konumlandırması, destinasyon imajı ve destinasyon markalaması gibi konularda çalışmaların yapılması gerekmektedir. Paydaşlar, kısa vadede Bilecik ili turizmine dair bir gelişme beklemezken uzun vadede Bilecik'in bir turizm destinasyonu olarak etkin pazarlanacağını düşünmektedir.
Number of tourists participating in the mobility of the tourism is increasing day by day in the world. Competition between the destinations also increases with the increasing tourism demand. Therefore, each destination aims to bring its different aspects from the rival destinations to the forefront and provide superiority in the competition. This aim plays a great role for the destination marketing to acquire importance. The destinations aim to realize effective destination marketing with positioning, image and branding studies. The aim of this study is to detect how Bilecik will be marketed more effectively within the scope of destination marketing as a tourism destination with the opinions of the stakeholders. One of the secondary aims of the study is to record the tourism potential of Bilecik and bring the same in the literature. In this regard, semi-structured interview is made with the stakeholders within the scope of the research. The data collected is analyzed with the descriptive analysis method, of the qualitative analysis methods, and the findings obtained are discussed within the frame of destination marketing. The significance of the study, however, is that there is not any study regarding this subject. As a result of the study, it is observed that Bilecik can be mentioned as a historical and cultural destination, but the marketing studies are not sufficient. Undeveloped relationships between the stakeholders have prevented the effective marketing of the tourism in Bilecik. Besides, it is necessary to conduct studies on the subjects such as destination positioning, destination image and destination branding for an effective marketing of Bilecik as a destination. Although the stakeholders do not expect a development regarding the tourism of Bilecik in the short term, they think that Bilecik will be effectively marketed as a tourism destination in the long term.