dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Ali Fuat Boz |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-03T13:47:48Z |
|
dc.date.available |
2021-03-03T13:47:48Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Büyükbıçakçı, Erdal. (2013). Bipolar uyartımlı segmental rotorlu 5- fazlı bir anahtarlamalı relüktans motor için PI denetimli sürücü sisteminin tasarımı ve uygulaması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü ; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/76614 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, 5-fazlı 10/8 kutup konfigürasyonlu olarak tasarlanmış ve literatüre girmiş olan yeni bir segmental anahtarlamalı relüktans motor için PI denetim içeren bir denetim algoritması geliştirilmiş ve sunulmuştur. Sistem tasarımı esnasında 5 fazlı olarak konfigüre edilmiş olan segmental anahtarlamalı relüktans motorun durum denklemleri çıkartılmış ve simüle edilmiştir. PI denetim sistemi ve denetim algoritmalarının ortaya konmasından sonra simülasyonlardan elde edilen sonuçlar daha önceki çalışmalarla karşılaştırılmış ve daha etkili ve gerçeğe uygun simülasyon değerlerine ulaşılmıştır. Elde edilen bu değerler deneysel setin kurulması ile birlikte deneysel sonuçlardan elde edilen çıktılarla karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgular; ilk kez tasarlanmış olan verimli motorun sürülmesinde bir adım daha alındığını ve gelecek çalışmalara ışık tutması açısından ortaya konan sürücü sisteminin önemli bir yere sahip olduğunu göstermektedir. |
|
dc.description.abstract |
In this study, a control algorithm including PI controller has been developed and presented for a new segment type switched reluctance motor that has already been designed with 5-phase and 10/8 pole configuration and has taken a place in the literature. During system design, the state space equations have been derived and simulated for the switched reluctance motor configured as 5-phase. Since PI controller system and control algorithms have been introduced, the results derived from simulations have been compared to the ones that had been taken from recent studies and more efficient and more reliable results have been pointed out. Afterwards, these obtained values and results have been compared to the outputs achieved during experimental studies. The findings show that one more step has been taken while this efficient motor is driven and the developed driving system has an important role in terms of leading future works. |
|
dc.format.extent |
XV, 129 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Anahtarlamalı relüktans motor |
|
dc.subject |
Segmental rotor |
|
dc.subject |
PI denetim |
|
dc.title |
Bipolar uyartımlı segmental rotorlu 5- fazlı bir anahtarlamalı relüktans motor için PI denetimli sürücü sisteminin tasarımı ve uygulaması |
|
dc.type |
doctoralThesis |
|
dc.contributor.department |
Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı, Elektronik Bilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Büyükbıçakçı, Erdal |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|