Bu çalışmada, 5-fazlı 10/8 kutup konfigürasyonlu olarak tasarlanmış ve literatüre girmiş olan yeni bir segmental anahtarlamalı relüktans motor için PI denetim içeren bir denetim algoritması geliştirilmiş ve sunulmuştur. Sistem tasarımı esnasında 5 fazlı olarak konfigüre edilmiş olan segmental anahtarlamalı relüktans motorun durum denklemleri çıkartılmış ve simüle edilmiştir. PI denetim sistemi ve denetim algoritmalarının ortaya konmasından sonra simülasyonlardan elde edilen sonuçlar daha önceki çalışmalarla karşılaştırılmış ve daha etkili ve gerçeğe uygun simülasyon değerlerine ulaşılmıştır. Elde edilen bu değerler deneysel setin kurulması ile birlikte deneysel sonuçlardan elde edilen çıktılarla karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgular; ilk kez tasarlanmış olan verimli motorun sürülmesinde bir adım daha alındığını ve gelecek çalışmalara ışık tutması açısından ortaya konan sürücü sisteminin önemli bir yere sahip olduğunu göstermektedir.
In this study, a control algorithm including PI controller has been developed and presented for a new segment type switched reluctance motor that has already been designed with 5-phase and 10/8 pole configuration and has taken a place in the literature. During system design, the state space equations have been derived and simulated for the switched reluctance motor configured as 5-phase. Since PI controller system and control algorithms have been introduced, the results derived from simulations have been compared to the ones that had been taken from recent studies and more efficient and more reliable results have been pointed out. Afterwards, these obtained values and results have been compared to the outputs achieved during experimental studies. The findings show that one more step has been taken while this efficient motor is driven and the developed driving system has an important role in terms of leading future works.