Güleç, İsmail.; Sella, Eleni; Okur, Alpaslan; İnce, Bekir; Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Abstract:
ÖNSÖZ
Her geçen gün dünya gelişmekte, dünya nüfusu artarken yaşayan diller
sayısı azalmakta bazı diller tarihe karışmaktadır. Gelişen dünyada
Türkiye de gelişimini her alanda hızla artırırken resmî dili olan Türkçe
de diğer dillerin aksine yaygınlığını ve konuşulma sahasını, konuşan
sayısını artırmaktadır.
Gelişen dünyada Türkiye’nin bu hızlı gelişimi önemli ölçüde fark edilir
olduğundan Türkiye’ye ilgi artmakta ve en fazla ilgi de yükseköğrenimlerini
Türkiye’de gerçekleştirmek isteyen genç nüfus tarafından gösterilmektedir.
2019 verilerine göre hemen hemen dünyanın bütün ülkelerinden Türkiye’deki
üniversitelerde yüz elli bin civarında öğrenci eğitim görmektedir. Bu
sayının katlarca fazlası da Türkiye’de yükseköğretim görmek için çaba
harcamaktadır. Bu durum da Türkçenin dünyadaki genç nüfus tarafından
öğrenilmek istenen dillerin başında geldiğini göstermektedir. Sadece
yükseköğrenimlerini Türkiye’de gerçekleştirmek isteyen genç nüfus değil
çeşitli gereksinim ve sebeplerle Türkçeyi öğrenmek isteyen ve Türkçeye
ilgi duyan önemli bir nüfusun da olduğu bilinmekte ve görülmektedir.
Yunus Emre Enstitüsü Kültür Merkezlerinin sayısının ve faaliyetlerinin
artması, Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığının faaliyet
sayısı ve kapsam alanının artması, Maarif Vakfı okullarının sayısının
artması Türkiye’ye ve Türkçeye olan ilginin her geçen gün arttığını
göstermektedir.
Tüm bu gelişmeler ve artışların yansıması olarak da yeni bir disiplin
alanı olan “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi” nin Türkiye’de
ve Türkiye dışında gelişmesi akademik anlamda da yeni arayışlar ve
ihtiyaçlar getirmektedir.
Bütün bunların farkında ve Sakarya Üniversitesi olarak 2015 yılında
başlattığımız “Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi
Kongresi/Internatioanl Congress of Teaching Turkish as a Foreign Language
(ICOTFL)” sırasıyla Gent/Belçika (2015), Münih/Almanya (2016), Tiran/
Arnavutluk (2017), Kiev/Ukrayna (2018), Atina/Yunanistan (2019)’da
gelişerek ve ilgi artarak başarılı bir şekilde tamamlanmıştır. Başarıyla
gerçekleşen bu Kongrelerimizin değerli katılımcılarının çalışmalarını
ise bu alana katkı sağlaması umuduyla herkesin erişimine açık tutmaya
önem verdik.
Elinizdeki bu kitap, 2019 yılında Atina’da beşincisini gerçekleştirdiğimiz
Kongremizin üç dilde (Türkçe-İngilizce-Yunanca) tebliğ edilen bildiri
metinlerinin bir kısmını oluşturmaktadır.
Kitabın ve içindeki bilgilerin/bildirilerin alana katkı sağlamasını
temenni ederek 2020 yılında altıncısını düzenleyeceğimiz 6. ICOTFL
2020 Kazan bildiri kitabımızla tekrar karşınıza çıkmayı umut ediyoruz.
ICOTFL Düzenleme Kurulu