Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarılarına derse yönelik tutumlarına ve kalıcılıklarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doç. Dr. Halil İbrahim Sağlam
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:43:38Z
dc.date.available 2020-11-04T12:43:38Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Hayal, Mehmet Akif (2015). İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarılarına derse yönelik tutumlarına ve kalıcılıklarına etkisi.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74772
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırma, ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve bunların kalıcılığına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı, Sakarya ili, Serdivan ilçesindeki Zübeyde Hanım İlkokulu'nda öğrenim gören 4-A ve 4-B sınıflarındaki öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma, deney grubu olarak belirlenmiş 4-B sınıfında 33 öğrenciyle ve kontrol grubu olarak belirlenmiş 4-A sınıfındaki 33 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma sürecinde deney grubu, bilgisayar laboratuarında bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile ders işlerken, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemine göre ders işlenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla Üretimden Tüketime Ünitesi Başarı Testi (ÜTÜBT) ve Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği (SBTÖ)'den yararlanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin analizinde SPSS 18.0 paket programı kullanılmıştır. Bu bağlamda veriler, Friedman analizi, Wilcoxon işaretli sıralar testi, ilişkisiz örneklemler için t-testi ve ilişkisiz ölçümler için Mann Whitney U-testi aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarından hareketle, bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde akademik başarılarını, derse yönelik tutumlarını ve kalıcılıklarını anlamlı düzeyde artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Öğretim, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Akademik Başarı, Tutum.
dc.description.abstract This study was conducted to examine the effects of computer assisted instruction to success of students which are in 4th grade social studies course and their attitudes towards course. The study group of this research as composed of students in class of 4-A and 4-B in Zübeyde Hanım Primary School in Serdivan, district of Sakarya city, in 2013-2014 academic year. The study was carried out with 33 students in 4-B as experimental group and 33 students in 4-A as control group. During the study period, experimental group studied in computer laboratory with learning objects prepared according to the method of computer assisted instruction, while the control group was studying according to traditional teaching methods. The data tools used in the study were utilized ÜTÜBT and SBTÖ scales. SPSS 18.0 soft ware was used in the analysis of data collected in this research. In this regard, data was analyzed through Friedman analysis, Wilcoxon signed rank test, t-test for independent samples and Mann-Whitney U-test for unrelated measures. The findings of the research in mind, it has been observed that the computer based instruction for Social Studies effects the academic achievement of students and students' attitudes towards Social Studies in a positive direction. Keywords: Computer Assisted Instruction, Teaching Social Studies, Academic Achievement, Attitude.
dc.format.extent xv, 108 y. : şkl., tbl. ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.title İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarılarına derse yönelik tutumlarına ve kalıcılıklarına etkisi
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Eğitimi
dc.contributor.author Hayal, Mehmet Akif
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası