Bu araştırma, ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve bunların kalıcılığına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı, Sakarya ili, Serdivan ilçesindeki Zübeyde Hanım İlkokulu'nda öğrenim gören 4-A ve 4-B sınıflarındaki öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma, deney grubu olarak belirlenmiş 4-B sınıfında 33 öğrenciyle ve kontrol grubu olarak belirlenmiş 4-A sınıfındaki 33 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma sürecinde deney grubu, bilgisayar laboratuarında bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile ders işlerken, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemine göre ders işlenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla Üretimden Tüketime Ünitesi Başarı Testi (ÜTÜBT) ve Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği (SBTÖ)'den yararlanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin analizinde SPSS 18.0 paket programı kullanılmıştır. Bu bağlamda veriler, Friedman analizi, Wilcoxon işaretli sıralar testi, ilişkisiz örneklemler için t-testi ve ilişkisiz ölçümler için Mann Whitney U-testi aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarından hareketle, bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde akademik başarılarını, derse yönelik tutumlarını ve kalıcılıklarını anlamlı düzeyde artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Öğretim, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Akademik Başarı, Tutum.
This study was conducted to examine the effects of computer assisted instruction to success of students which are in 4th grade social studies course and their attitudes towards course. The study group of this research as composed of students in class of 4-A and 4-B in Zübeyde Hanım Primary School in Serdivan, district of Sakarya city, in 2013-2014 academic year. The study was carried out with 33 students in 4-B as experimental group and 33 students in 4-A as control group. During the study period, experimental group studied in computer laboratory with learning objects prepared according to the method of computer assisted instruction, while the control group was studying according to traditional teaching methods. The data tools used in the study were utilized ÜTÜBT and SBTÖ scales. SPSS 18.0 soft ware was used in the analysis of data collected in this research. In this regard, data was analyzed through Friedman analysis, Wilcoxon signed rank test, t-test for independent samples and Mann-Whitney U-test for unrelated measures. The findings of the research in mind, it has been observed that the computer based instruction for Social Studies effects the academic achievement of students and students' attitudes towards Social Studies in a positive direction. Keywords: Computer Assisted Instruction, Teaching Social Studies, Academic Achievement, Attitude.