Açık Akademik Arşiv Sistemi

Öğretmen algılarına göre ilkokul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik ve girişimcilik becerileri arasındaki ilişki : Bağcılar ve Bakırköy ilçeleri örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Osman Titrek
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:41:54Z
dc.date.available 2020-11-04T12:41:54Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Çelik, Muhammed (2013). Öğretmen algılarına göre ilkokul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik ve girişimcilik becerileri arasındaki ilişki : Bağcılar ve Bakırköy ilçeleri örneği.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74695
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, dönüşümcü liderlik ve girişimcilik becerileri hakkında kuramsal temele dayalı olarak, öğretmen algılarına göre ilkokul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik ve girişimcilik becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bundan dolayı araştırmanın amacı dâhilinde evren İstanbul İli Bağcılar ve Bakırköy İlçeleri seçilmiştir, örneklem ise 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Bağcılar ve Bakırköy İlçelerindeki ilkokullarda görev yapan 625 sınıf öğretmenidir. Araştırmanın anket formu, denek grubunun demografik özellikleri ile öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik ve girişimcilik beceri düzeylerinin tespit edilmesini sağlayan üç bölümden oluşmaktadır.İlişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiş nicel bir araştırma olan bu çalışmada veriler, ölçek uygulama ve kaynak tarama ile toplanmıştır. Veriler toplandıktan sonra tablolar oluşturulmuş, istatistikî yöntemlerle sonuçlar değerlendirilmiştir.Araştırma verilerinin analizinde; frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri verilmiştir. Verilerin dağılımına ilişkin homojenlik testi ve örneklem sayısının 50?den fazla olması nedeniyle parametrik testlerin yapılması uygun görülmüştür. İki kategorili bağımsız örneklemler için t-testi, ikiden fazla kategorili bağımsız örneklemler için ANOVA testleri kullanılmıştır. Bağımlı değişkenler arasındaki ilişkinin yönünü ve derecesini belirlemek amacıyla ise korelasyon analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin okul yöneticilerini hem dönüşümcü lider hem de girişimci bireyler olarak algıladıkları söylenebilir. Aynı zamanda dönüşümcü liderlik ile girişimcilik arasında pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu ifade edilebilir. Anahtar Kelimeler: Dönüşümcü liderlik, girişimcilik, okul yöneticisi, ilkokul.
dc.description.abstract The aim of this research is to suggest the relationship between primary school principals? transformational leadership and entrepreneurship skills according to teachers? perceptions about transformational leadership and entrepreneurship skills based on theoretical studies. Therefore, Bağcılar and Bakırköy Districts of İstanbul Province as the population, and 625 classroom teachers who are worked for primary schools in Bağcılar and Bakırköy in 2012 ? 2013 academic years as the sample are chosen for this research. The questionnaire is made of three parts including the questions which would enable to determine the demographic features of subject group, levels of primary schools? transformational leadership and entrepreneurship skills according to teachers? perceptions.The data in this research which is applied with relational screening model as a quantitative research are collected with literature review by implementing the scales. After the data are collected, the tables are formed; the conclusions are evaluated with statistical methods.In the analysis of the research data, the values of frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation are given. It is seen fit to do homogeneity test and parametric test due to the fact that the number of sample is more than 50 with regard to the distribution of the data. t-test for the two-category independent samples and ANOVAs for more than two-category independent samples are used. Correlation analysis is used on the purpose of determining the relationship?s direction and level among the dependent variables.As a result of the research, it can be said that teachers perceive their school principals as both a transformational leader and an entrepreneur. In the meantime, it can be stated that there is a positive aspect, medium-level, significant relationship between transformational leadership and entrepreneurship. Key Words: Transformational leadership, entrepreneurship, school principal, primary school.
dc.format.extent XIII, 141 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Öğretmen - Dönüşümcü liderlik.
dc.title Öğretmen algılarına göre ilkokul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik ve girişimcilik becerileri arasındaki ilişki : Bağcılar ve Bakırköy ilçeleri örneği
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Çelik, Muhammed
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası