Bu araştırmanın amacı, dönüşümcü liderlik ve girişimcilik becerileri hakkında kuramsal temele dayalı olarak, öğretmen algılarına göre ilkokul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik ve girişimcilik becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bundan dolayı araştırmanın amacı dâhilinde evren İstanbul İli Bağcılar ve Bakırköy İlçeleri seçilmiştir, örneklem ise 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Bağcılar ve Bakırköy İlçelerindeki ilkokullarda görev yapan 625 sınıf öğretmenidir. Araştırmanın anket formu, denek grubunun demografik özellikleri ile öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik ve girişimcilik beceri düzeylerinin tespit edilmesini sağlayan üç bölümden oluşmaktadır.İlişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiş nicel bir araştırma olan bu çalışmada veriler, ölçek uygulama ve kaynak tarama ile toplanmıştır. Veriler toplandıktan sonra tablolar oluşturulmuş, istatistikî yöntemlerle sonuçlar değerlendirilmiştir.Araştırma verilerinin analizinde; frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri verilmiştir. Verilerin dağılımına ilişkin homojenlik testi ve örneklem sayısının 50?den fazla olması nedeniyle parametrik testlerin yapılması uygun görülmüştür. İki kategorili bağımsız örneklemler için t-testi, ikiden fazla kategorili bağımsız örneklemler için ANOVA testleri kullanılmıştır. Bağımlı değişkenler arasındaki ilişkinin yönünü ve derecesini belirlemek amacıyla ise korelasyon analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin okul yöneticilerini hem dönüşümcü lider hem de girişimci bireyler olarak algıladıkları söylenebilir. Aynı zamanda dönüşümcü liderlik ile girişimcilik arasında pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu ifade edilebilir. Anahtar Kelimeler: Dönüşümcü liderlik, girişimcilik, okul yöneticisi, ilkokul.
The aim of this research is to suggest the relationship between primary school principals? transformational leadership and entrepreneurship skills according to teachers? perceptions about transformational leadership and entrepreneurship skills based on theoretical studies. Therefore, Bağcılar and Bakırköy Districts of İstanbul Province as the population, and 625 classroom teachers who are worked for primary schools in Bağcılar and Bakırköy in 2012 ? 2013 academic years as the sample are chosen for this research. The questionnaire is made of three parts including the questions which would enable to determine the demographic features of subject group, levels of primary schools? transformational leadership and entrepreneurship skills according to teachers? perceptions.The data in this research which is applied with relational screening model as a quantitative research are collected with literature review by implementing the scales. After the data are collected, the tables are formed; the conclusions are evaluated with statistical methods.In the analysis of the research data, the values of frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation are given. It is seen fit to do homogeneity test and parametric test due to the fact that the number of sample is more than 50 with regard to the distribution of the data. t-test for the two-category independent samples and ANOVAs for more than two-category independent samples are used. Correlation analysis is used on the purpose of determining the relationship?s direction and level among the dependent variables.As a result of the research, it can be said that teachers perceive their school principals as both a transformational leader and an entrepreneur. In the meantime, it can be stated that there is a positive aspect, medium-level, significant relationship between transformational leadership and entrepreneurship. Key Words: Transformational leadership, entrepreneurship, school principal, primary school.