Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde öğrendikleri fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. İsmail Önder
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:41:02Z
dc.date.available 2020-11-04T12:41:02Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Hürcan, Nilay (2011). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde öğrendikleri fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74641
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışma, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersinde öğrendikleri fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.Çalışma, 2010- 2011 eğitim-öğretim döneminin birinci yarıyılında Sakarya ilinin Hendek ilçesinde bulunan dört ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 271 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma nitel ağırlıklı olduğu için araştırma modeli olarak fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ?Fen ve Teknoloji Dersi Kavram Testi? ve ?Fen Kavramlarını Gündelik Hayatla İlişkilendirme Testi? kullanılmıştır. Bütün kriterler dikkate alınarak her üniteden birer soru olmak üzere ?Fen ve Teknoloji Dersi Kavram Testi? için 8 kavram sorusu, bu kavramlarla ilişkili 8 rutin problem olmak üzere toplam 16 soru hazırlanmıştır. ?Fen Kavramlarını Gündelik Hayatla İlişkilendirme Testi? için daha önce hazırlanan kavram soruları ve rutin problemler ile ilişkili açık uçlu 8 soru hazırlanmıştır. Soruların değerlendirilmesinde Abraham ve diğerleri (1992) ile Gürdal ve Macaroğlu (1994:06) tarafından yapılan çalışmada kullanılan değerlendirme tekniği temel alınmıştır. Sorulara verilen cevaplar yedi ayrı kategoride değerlendirilmiştir. Elde edilen nicel veriler bilgisayara aktarılarak frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizine başvurularak kodlamalardan temalar oluşturulmuştur.Bu çalışmanın sonucunda, öğrenilen kavramların gündelik hayatla ilişkilendirilmesi istenilen düzeyde bulunamamıştır. Çalışmada, öğrencilerin edindikleri fen kavramlarını günlük yaşama aktarabilme düzeyinin en fazla olduğu disiplin alanının ise Fizik olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrenci ifadelerinden yola çıkarak öğrencilerin çeşitli kavram yanılgılarına sahip oldukları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Fen Eğitimi, Fen ve Teknoloji Dersi, Kavram Yanılgısı,Gündelik Hayat.
dc.description.abstract The aim of the study was to determine the elementary 7th grade students' association level of the concepts they have learned in science and technology course with daily life.The sample of the study was composed of 271 students of four public elementary schools in Hendek / Sakarya. The study was done in 2010-2011 fall semester. The study was mainly qualitative and therefore, phenomenological research design was used.
dc.format.extent xiv, 150 sayfa; 30 cm
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Fen eğitimi
dc.subject Kavram yanılgısı
dc.subject Gündelik hayat
dc.title İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde öğrendikleri fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Hürcan, Nilay
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası