Bu çalışma, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersinde öğrendikleri fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.Çalışma, 2010- 2011 eğitim-öğretim döneminin birinci yarıyılında Sakarya ilinin Hendek ilçesinde bulunan dört ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 271 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma nitel ağırlıklı olduğu için araştırma modeli olarak fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ?Fen ve Teknoloji Dersi Kavram Testi? ve ?Fen Kavramlarını Gündelik Hayatla İlişkilendirme Testi? kullanılmıştır. Bütün kriterler dikkate alınarak her üniteden birer soru olmak üzere ?Fen ve Teknoloji Dersi Kavram Testi? için 8 kavram sorusu, bu kavramlarla ilişkili 8 rutin problem olmak üzere toplam 16 soru hazırlanmıştır. ?Fen Kavramlarını Gündelik Hayatla İlişkilendirme Testi? için daha önce hazırlanan kavram soruları ve rutin problemler ile ilişkili açık uçlu 8 soru hazırlanmıştır. Soruların değerlendirilmesinde Abraham ve diğerleri (1992) ile Gürdal ve Macaroğlu (1994:06) tarafından yapılan çalışmada kullanılan değerlendirme tekniği temel alınmıştır. Sorulara verilen cevaplar yedi ayrı kategoride değerlendirilmiştir. Elde edilen nicel veriler bilgisayara aktarılarak frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizine başvurularak kodlamalardan temalar oluşturulmuştur.Bu çalışmanın sonucunda, öğrenilen kavramların gündelik hayatla ilişkilendirilmesi istenilen düzeyde bulunamamıştır. Çalışmada, öğrencilerin edindikleri fen kavramlarını günlük yaşama aktarabilme düzeyinin en fazla olduğu disiplin alanının ise Fizik olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrenci ifadelerinden yola çıkarak öğrencilerin çeşitli kavram yanılgılarına sahip oldukları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Fen Eğitimi, Fen ve Teknoloji Dersi, Kavram Yanılgısı,Gündelik Hayat.
The aim of the study was to determine the elementary 7th grade students' association level of the concepts they have learned in science and technology course with daily life.The sample of the study was composed of 271 students of four public elementary schools in Hendek / Sakarya. The study was done in 2010-2011 fall semester. The study was mainly qualitative and therefore, phenomenological research design was used.