Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sosyal bilgiler öğretmen ve öğretmen adaylarının sosyal medyadaki tarihle ilgili paylaşımlara ilişkin görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Hülya Çelik
dc.date.accessioned 2020-11-03T12:57:12Z
dc.date.available 2020-11-03T12:57:12Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Elbasan, Derya. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen ve öğretmen adaylarının sosyal medyadaki tarihle ilgili paylaşımlara ilişkin görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74456
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Social media has a structure that is provided by words of social communication, images, and audio files. Images and thoughts about history often take place in social media and reach many people. Today, information about history and visuals on social media draw attention. It is a debate whether these sharings are searched consciously by making a decision or they are done subconsciously by believing directly. From this point of view, it is aimed to determine the opinions of social studies teachers and teacher candidates relating to the sharings about the history on social media.The fact that there exists history classes in social studies teaching curriculum and history subjects in secondary social studies teaching is the reason why social studies teachers and teacher candidates are preferred. The research was carried out in accordance with phenemenology, ie phenomenon pattern, of qualitative research methods. Fifteen social studies teachers working in Sakarya and fifteen teacher candidates studying in Faculty of Education of Sakarya University who were chosen by maximum sampling method from the purposeful sampling methods formed the study group of the research. The semi- structured interview form developed by the researcher is the data collection tool of the research in question. The data were subjected to descriptive analysis.
dc.format.extent XIV, 88 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Akademik başarı
dc.subject Sosyal Bilgiler öğretmen adayı
dc.subject Sosyal Medya
dc.subject Tarih
dc.subject Nitel araştırma
dc.title Sosyal bilgiler öğretmen ve öğretmen adaylarının sosyal medyadaki tarihle ilgili paylaşımlara ilişkin görüşleri
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Elbasan, Derya
dc.relation.publicationcategory Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record