Açık Akademik Arşiv Sistemi

The effects of written corrective feedback types on the prepositions of time and place and students perceptions on written corrective feedback in efl context in Turkey = Yabancı dil olarak İngilizce öğretim bağlamında yazılı düzeltme geribildirim türlerinin yer ve zaman edatları üzerindeki etkileri ve öğrencilerin yazılı düzeltme geribildirimine olan görüşleri ve tercihleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Orhan Kocaman
dc.date.accessioned 2020-11-03T12:56:06Z
dc.date.available 2020-11-03T12:56:06Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Beşkardeşler, Semih. (2018). The effects of written corrective feedback types on the prepositions of time and place and students perceptions on written corrective feedback in efl context in Turkey = Yabancı dil olarak İngilizce öğretim bağlamında yazılı düzeltme geribildirim türlerinin yer ve zaman edatları üzerindeki etkileri ve öğrencilerin yazılı düzeltme geribildirimine olan görüşleri ve tercihleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74376
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Yazılı düzeltme geribildirimi İngilizce'nin yabancı ve ikinci dil olarak öğretimi bağlamındaki araştırmacılar ve öğretmenler arasında olan hararetli tartışmanın odak noktası olmuştur. Yazılı düzeltme geribildiriminin etkinliği veya etkisizliği üzerine yapılan bir çok araştırma olmasına rağmen, konuya dair anlaşmazlık halen devam etmektedir. Mevcut çalışma, yazılı düzeltme geribildiriminin İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yabancı dilde yazma üzerine olan etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Bu nedenle, ön test, son test ve kalıcılık testi uygulanarak, doğrudan odaklı ve doğrudan odaklanmamış yazılı düzeltme geribildiriminin yer ve zaman edatlarının ('-in', '-at', '-on' and '-to') doğru kullanımı üzerine olan etkileri incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Doğrudan odaklı geribildirim deney grubunda olan öğrenciler yazma aktivitelerinde sadece yer ve zaman edatlarına yönelik hataları için geribildirim alırken, doğrudan odaklanmamış deney grubundaki öğrenciler bütün hataları için geribildirim almıştır. Son testte ve kalıcılık testinde, iki deney grubu kontrol grubundan daha fazla başarı göstermiştir. Fakat, iki deney grubu arasında, son test ve kalıcılık testi sonuçlarına bakıldığında, istatiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır. Sonuçlar baz alınarak, yazılı düzeltme geribildiriminin, odaklı veya odaklanmamış, öğrencilerin yer ve zaman edatlarını doğru kullanmasında faydalı olduğu görülmüştür. Son olarak, çalışmaya katılan öğrencilerin üçte biri ile bire bir görüşme yapılarak, öğrencilerin yazılı düzeltme geribildirimine dair görüşleri ve tercihleri alınmıştır. Görüşme sonuçları öğrencilerin yazılı düzeltme geribildirimine karşı pozitif bir bakış açıları olduğunu ve geribildirimi faydalı bulduklarını ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstract Written Corrective Feedback (WCF) has been a centre of a lively debate among English as a Foreign Language (EFL) and English as a Second Language (ESL) researchers and practitioners. Although there is a good body of research which was aimed at investigating the effectiveness or ineffectiveness of WCF, the dispute over WCF has yet to be settled. The present study set out to examine the effects of WCF on the accuracy of the EFL students in L2 writing. For this reason, a pretest-posttest-delayed posttest design was used to compare the effects of direct-focused and direct-unfocused WCF on the accuracy of the prepositions of place and time: '-in', '-at', '-on' and '-to'. The students who were in the focused WCF group received direct correction on the errors related to the target structure only whereas the unfocused WCF group received direct correction on all of their errors (grammar, spelling and punctuation) including the target structure errors. In the posttest and delayed posttest, both experimental groups outperformed the control group, which received no correction. Between the focused WCF and unfocused WCF groups, on the other hand, no statistically significant difference was found in the posttest and delayed posttest results. Thus, it was concluded that WCF, focused or unfocused, was helpful for the students to use the target structure more accurately. Finally, a structured interview was implemented with a third of the total students and it was revealed that the students had a positive attitude towards WCF and viewed it as a useful tool.
dc.format.extent XV, 91 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language İngilizce
dc.language.iso eng
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Yazılı düzeltme geribildirimi
dc.subject doğrudan odaklanmış ve odaklanmamış yazılı düzeltme geribildirimi
dc.subject yer ve zaman edatları
dc.subject Yabancı dilde yazma
dc.subject Yabancı dil olarak ingilizce öğretimi
dc.title The effects of written corrective feedback types on the prepositions of time and place and students perceptions on written corrective feedback in efl context in Turkey = Yabancı dil olarak İngilizce öğretim bağlamında yazılı düzeltme geribildirim türlerinin yer ve zaman edatları üzerindeki etkileri ve öğrencilerin yazılı düzeltme geribildirimine olan görüşleri ve tercihleri
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Beşkardeşler, Semih
dc.relation.publicationcategory Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record