Açık Akademik Arşiv Sistemi

Behiç Ak’ın çocuk hikâyelerinin çocuk edebiyatının temel öğeleri açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Mehmet Özdemir
dc.date.accessioned 2020-11-03T12:56:05Z
dc.date.available 2020-11-03T12:56:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Karadeniz, emine. (2019). Behiç Ak’ın çocuk hikâyelerinin çocuk edebiyatının temel öğeleri açısından incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74375
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmada Behiç Ak'ın çocuk hikâyeleri, çocuk edebiyatının temel ögeleri açısından incelenerek, çocuk edebiyatının temel ilkeleriyle uyumluluğu araştırılmıştır. Araştırma, "Behiç Ak'ın Çocuk Hikâyelerinin Tasarım ve Resim Bakımından İncelenmesi" ve "Behiç Ak'ın Çocuk Hikâyelerinin İçerik/ Kurgusal Çerçevesinin Çocuk Edebiyatının Temel Ögeleri Açısından İncelenmesi" başlıklarında yapılmıştır. "Behiç Ak'ın Çocuk Hikâyelerinin Tasarım ve Resim Bakımından İncelenmesi" başlığında Tacettin Şimşek'in editörlüğündeki "Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı El Kitabı" adlı kitapta Halit Karatay'ın belirlediği sekiz soruya cevap aranmıştır. Resimlerin estetik değerlendirmelerinde bu alandaki uzmanlarla işbirliğine gidilmiştir. "Behiç Ak'ın Çocuk Hikâyelerinin İçerik/ Kurgusal Çerçevesinin Çocuk Edebiyatının Temel Ögeleri Açısından İncelenmesi" başlığı, konu kurgu/kurulum, tema, kahramanlar/karakterler, çocuğa görelik, ileti ve değerler, çevre, dil ve anlatım alt başlıklarına ayrılarak incelenmiştir. Kitaplarda yer alan bazı sözcük ve sözcük öbekleri, kalıplaşmış sözler öğrencilerin düzeylerinin üzerinde olduğu düşünülmüştür. Bunu saptamak amacıyla belirtilen örneklem üzerinde "anket" çalışması yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak doküman incelemesine, ankete ve gözleme başvurulmuştur. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile yorumlanmıştır. Bu çalışmada Behiç Ak'ın " Gülümseten Öyküler" dizisindeki on hikâye kitabı incelenmiştir. Çalışma materyallerini Behiç Ak'ın " Gülümseten Öyküler" dizisindeki çocuk hikâyeleri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri literatür taraması, doküman analizi, gözlem ve anket yöntem ve teknikleriyle elde edilmiştir. Araştırma başında, literatür taraması yapılmış, çocuk edebiyatı ve Türkçe eğitimi ile ilgili kaynaklar taranmıştır. Bu çalışmaların ardından, Behiç Ak'ın çocuk hikâyeleri ele alınarak çocuk edebiyatının temel ilkeleriyle uyumluluğu incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Çocuk, Edebiyat, Çocuk Edebiyatı, Türkçe Eğitimi, Behiç Ak, Çocuk Hikâyeleri
dc.description.abstract In this study, Behiç Ak's children's stories were examined in terms of the basic elements of children's literature and their accordance with the basic principles of children's literature. The research has been carried out "in the examination of Behic Ak's Children's Stories in Terms of Design and Painting" and " Behic Ak's Children's Stories in Content / Fictional Framework of Children's Stories in terms of Basic Elements of Children's Literature."In the title of "examination of Behic Ak's Children's Stories" was looking for replies of the 8 questions which were defined under the book of Tacettin Şimşek's "Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı El Kitabı". Cooperation was made with the experts in this field in the aesthetic evaluations of the paintings. The title of "in the examination of Behic Ak's Children's Stories in Terms of Design and Painting" was examined by seperately under subject fiction / editing, theme, heroes / characters, inthe perspective of children, dialog and values, environment, language and expression. Some words and phrases in the books and proverbs were assumed to be above the students' levels. In order to determine this, a "survey study was performed on the sample. In the study, document analysis, survey and observation were used as data collection tool. The data were interpreted by descriptive analysis method. The data were interpreted by descriptive analysis method. In this study, ten story books of Behiç Ak's "Gülümseten Öyküler" series are examined. The study material is composed of children's stories in Behiç Ak's "Gülümseten Öyküler". The data of the study were obtained by literature review, document analysis, observation and survey methods and techniques. At the beginning of the research, literature search was made and resources related to children's literature and Turkish education were scanned. Following these studies, Behiç Ak's children's stories were dealt with and the compatibility with the basic principles of children's literature was examined. Keywords: Children, Literature, Children's Literature, Turkish Education, Behiç Ak, Children's Stories
dc.format.extent XV, 242 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Çocuk
dc.subject edebiyat
dc.subject çocuk edebiyatı
dc.subject Türkçe eğitimi
dc.subject Behiç ak
dc.subject Çocuk hikâyeleri
dc.title Behiç Ak’ın çocuk hikâyelerinin çocuk edebiyatının temel öğeleri açısından incelenmesi
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkçe Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Karadeniz, emine
dc.relation.publicationcategory Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record