Açık Akademik Arşiv Sistemi

Öğretmen adaylarının eğitim amaçlı Facebook kullanımlarının teknoloji kabul modeline göre incelenmesi ve geliştirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doç. Dr. Mübin Kıyıcı
dc.date.accessioned 2020-10-09T11:42:00Z
dc.date.available 2020-10-09T11:42:00Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation İşbulan, Onur. (2015). Öğretmen adaylarının eğitim amaçlı Facebook kullanımlarının teknoloji kabul modeline göre incelenmesi ve geliştirilmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/69615
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü TEZlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract In this research, teacher candidates' views on educational Facebook usage investigated and an appropriate model proposed according to this investigation. Research has been completed using mixed method research design. In order to develop Educational Facebook Usage Acceptance Scale and Educational Facebook Usage Acceptance Model, views from 462 teacher candidates were gathered, then model and scale development process were completed. Using Educational Facebook Usage Activity which was planned according to developed model, changes on teacher candidates' educational Facebook usage acceptance, perceived learning and satisfaction levels were investigated. 76 teacher candidates participated in the pilot study while 67 teacher candidates participated for the main study of the educational facebook usage activity. At the end of the activity, 17 teacher candidates were interviewed by using semi structured interview forms. At the end of the research Educational Facebook Usage Acceptance Model based on Technology Acceptance Model 2 were developed, and with the implemented Facebook activity, teacher candidates' level of acceptance for educational Facebook usage has been increased significantly. In addition to this, at the end of the educational Facebook usage activity, teacher candidates' perceived learning and satisfaction levels have been measured by using perceived learning and satisfaction surveys. These surveys revealed high levels of teacher candidates' perceived learning and satisfaction levels which suggest that educational Facebook usage activity was successful.
dc.description.abstract Bu araştırma kapsamında, öğretmen adaylarının eğitim amaçlı Facebook kullanımı ile ilgili görüşleri incelenmiş ve bu görüşlere uygun olarak bir modelleme çalışmasına gidilmiştir. Araştırma modeli olarak karma yöntem araştırma desenlerinin kullanıldığı çalışmada Eğitim Amaçlı Facebook Kullanımının Kabulü Ölçeği ve Eğitim Amaçlı Facebook Kullanımının Kabulü Modeli geliştirilmesi amacıyla 462 öğretmen adayından görüş alınmış ve ölçek geliştirme çalışması ve model geliştirme çalışması tamamlanmıştır. Geliştirilen modele uygun olarak gerçekleştirilen Eğitim Amaçlı Facebook Kullanımı Etkinliği ile de öğretmen adaylarının Facebook'un eğitim amaçlı kullanımını kabul etme, algılanan öğrenme ve memnuniyet düzeyleri incelenmiştir. Eğitim amaçlı Facebook kullanım etkinliğinin pilot uygulamasında 76, uygulamasında 67 öğrenci ile çalışılmış; uygulamanın sonunda 17 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonunda Teknoloji Kabul Modeli 2'yi temel alan Facebook'un Eğitim Amaçlı Kullanımının Kabulü Modeli oluşturulmuş, gerçekleştirilen eğitim amaçlı Facebook etkinliği ile de öğretmen adaylarının Facebook'un eğitim amaçlı kullanımın kabul düzeylerinde anlamlı bir artış meydana getirilmiştir. Bununla birlikte uygulama sonucunda öğretmen adaylarının algılanan öğrenme düzeylerinin ve etkinlikten memnun olma düzeylerinin yüksek seviyede olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.format.extent xvi, 193 y. : şkl., tbl. ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Eğitim - Öğretim
dc.title Öğretmen adaylarının eğitim amaçlı Facebook kullanımlarının teknoloji kabul modeline göre incelenmesi ve geliştirilmesi
dc.type doctoralThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author İşbulan, Onur
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record