Açık Akademik Arşiv Sistemi

Michael Endes „Momo" aus der pädagogischen und erziehungswissenschaftlichen sicht = Michael Ende'nin "Momo" eserinin pedagojik ve eğitim bilimi açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Funda Kızıler Emer
dc.date.accessioned 2025-09-22T11:21:44Z
dc.date.available 2025-09-22T11:21:44Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Temel, Oğuz İsmail. (2025 ). Michael Endes „Momo" aus der pädagogischen und erziehungswissenschaftlichen sicht = Michael Ende'nin "Momo" eserinin pedagojik ve eğitim bilimi açısından incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/103348
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Michael Ende, fantastik eserleriyle tanınan saygın bir Alman yazarıdır. Eşsiz anlatım tarzı ve derin anlamlar içeren hikayeleri hayal gücüyle harmanlama becerisi, onu zamansız bir edebi ikon haline getirmiştir. Eserleri aynı zamanda pedagojik açıdan da yüksek bir değere sahiptir; empati, zaman ve hayal gücü gibi temel konulara dair önemli dersler sunar. Bu tezde, yazar Michael Ende'nin en bilinen çocuk kitaplarından biri olan "Momo", pedagojik ve eğitimbilimsel bir perspektiften analiz edilmektedir. Romandaki zaman yönetimi, sosyal etkileşim ve kişilerarası ilişkiler gibi temel temalar, eğitsel açıdan ele alınarak değerlendirilmektedir. Tez, yazarın hayatı ve eserlerine dair bir giriş, temel kavramların kuramsal açıklamaları ve "Momo" romanının ayrıntılı bir çözümlemesi şeklinde yapılandırılmıştır. Bu çalışmanın temel hipotezi, "Momo" eserinin önemli pedagojik ve eğitimsel unsurlar içerdiğidir. Amaç, eğitimle ilgili değerleri ortaya koymak ve bunların bireysel gelişim ve öğrenme bağlamındaki anlam ve potansiyelini irdelemektir. Romanın çözümlemesinde, farklı eğitim bilimsel yaklaşımların bir arada kullanıldığı eklektik-pluralist bir yöntem benimsenmiştir.
dc.description.abstract Michael Ende was a renowned German author known for his fantastical works. His distinctive storytelling and the depth of meaning in his imaginative works have secured his place as a timeless literary figure. His works also hold significant educational value, as they convey essential lessons about empathy, time, and imagination. This thesis focuses on the popular children's book "Momo", analyzing it from both pedagogical and educational science perspectives. Central themes of the novel such as time management, social interaction, and interpersonal relationships are examined with regard to their educational relevance. The thesis is structured as follows: an introduction to the author's life and works, a conceptual clarification of key terms, and a detailed analysis of the novel "Momo". The central hypothesis of this study is that "Momo" contains important pedagogical and educational elements. The aim is to identify values relevant to education and explore their significance and potential in the context of learning and personal development. For the analysis, an eclectic-plural methodological approach is used, combining various educational science frameworks.
dc.format.extent v, 60 sayfa ; 30 cm.
dc.language Almanca
dc.language.iso ger
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Michael Ende
dc.subject Momo
dc.subject Pedagoji
dc.subject Eğitim
dc.title Michael Endes „Momo" aus der pädagogischen und erziehungswissenschaftlichen sicht = Michael Ende'nin "Momo" eserinin pedagojik ve eğitim bilimi açısından incelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Alman Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, Alman Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı
dc.contributor.author Temel, Oğuz İsmail
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/