Kendi yaş grubumuzdaki insanları ifade eden akranlarımız eğitim hayatımızda önemli bir yere sahiptir. Eğitim ailede başlasa da okul çağına geldiğimiz andan itibaren ailemizden daha çok akranlarımızla vakit geçirmeye başlarız. Bu açıdan bakıldığında öğrencinin akranlarından gördüğü iyi ya da kötü davranış ve sözlerin izlerini ömür boyu taşıyacağını söyleyebiliriz. Çağımızın vebası haline gelen "akran zorbalığının" anlaşılması ve bu konuda gerekli önlemlerin alınabilmesi için bu alanda yapılmış çalışmalara bütüncül olarak bakmak önemlidir. Bu çalışma ile akran zorbalığı kavramı ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve okullarda özellikle liselerde öğrencilerin akran zorbalığı eğilimlerini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Akran zorbalığı kavramı ile yapılmış çalışmalar doküman analizi yöntemi ile incelenmiştir. Akran zorbalığı değerlendirilirken sadece görünür olan değil, görünmeyen öznelerinin de irdelenmesi bütüncül değerlendirme için önem taşır. Özellikle son yıllarda medyada normalleştirilen şiddet unsurlarının akran zorbalığını tetiklediği görülmüştür. Zorbalığa uğrayanların zamanla zorba haline geldiği ve popüler olmak için zorbalığın meşrulaştırıldığı görülmektedir.
Our peers, who express people in our own age group, have an important place in our educational life. Although education starts in the family, from the moment we reach school age, we start to spend more ti5me with our peers than with our family. From this point of view, we can say that the student will carry the traces of good or bad behaviors and words from his peers for life. It is important to look at the studies in this field holistically in order to understand "peer bullying", which has become the plague of our age, and to take the necessary precautions in this regard. With this study, it is aimed to examine the studies on the concept of peer bullying and to evaluate the factors affecting the peer bullying tendencies of students in schools, especially in high schools. Studies conducted with the concept of peer bullying were examined by document analysis method. When evaluating peer bullying, it is important to examine not only the visible but also the invisible subjects for a holistic evaluation. Especially in recent years, it has been observed that the elements of violence normalized in the media trigger peer bullying. It is seen that those who are bullied become bullies over time and bullying is legitimized in order to be popular.