Günümüzde internetin bireyler üzerindeki etkileri incelendiğinde, fiziksel, ruhsal ve sosyal olarak bazı etkilerinin olduğu görülmektedir. Dijital dünya, kullanıcılarına olumlu ya da olumsuz bazı yönler sunmaktadır. Çocuk kullanıcılar bilişsel ve psikolojik anlamda olgunlaşmalarını tamamlamadıkları için olumsuzluklar karşısında en büyük risk grubunu oluşturmaktadır. Bu durum karşısında ebeveynlerin dijital ebeveynlik becerilerine sahip olmaları çocukların internetin olası risklerine karşı korunmasında önemli bir yere sahiptir. Çalışmada, ortaokul öğrencilerinin internet teknolojilerini kullanma biçimleri, aile içi iletişimin çocuğun internet kullanma biçimini nasıl şekillendirdiği ve ebeveynlerin dijital ebeveynlik farkındalıkları ele alınmıştır. Bu kapsamda araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin internet kullanma biçimleri ile ebeveynlerinin dijital ebeveynlik tutumlarının nasıl şekillendiğini ortaya koymaktır. Nitel araştırma olarak tasarlanan bu çalışmada fenomenolojik desen kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama tekniği olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu ile amaçlı örnekleme yöntemine uygun ortaokul öğrencisi 18 çocuk ve bu çocukların ebeveynleri 18 kişi olmak üzere toplam 36 kişi ile görüşmeler yapılmıştır. Görüşmecilerden elde edilen veriler MAXQDA nitel veri analiz programına yüklenerek analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre dijital ebeveynlik farkındalığı yüksek olan ebeveynlerin, çocuklarını doğru internet kullanma yönünde yönlendirdikleri, farkında olma rolü kapsamında internetin riskli yönlerine daha çok değindikleri ve bu noktada kaygılandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Fırsatlardan faydalanma ve etik rol kapsamında ise daha az yönlendirici oldukları görülmüştür. Ebeveyn ile çocuk iletişiminin güçlü olduğu ailelerde, çocukların olumlu internet kullanma davranışına sahip olduğu saptanmıştır. Ayrıca çocukların internet kullanma biçimlerinde ise interneti daha çok eğitim, oyun, sosyalleşmek ve haberleşmek amacıyla kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Today, when the effects of the internet on individuals are examined, it is seen that it has some physical, psychological and social effects. The digital world offers some positive or negative aspects to its users. Child users constitute the greatest risk group since they have not completed their cognitive and psychological maturation. In this situation, parents' digital parenting skills have an important place in protecting children against possible risks of the internet. In the study, the ways in which middle school students used internet technologies, how family communication shaped the way children used the internet, and parents' digital parenting awareness were discussed. In this context, the aim of the research is to reveal how middle school students' internet usage patterns and their parents' digital parenting attitudes were shaped.Phenomenological designs were used in this study which was designed as a qualitative research. In the study, a semi-structured interview form was used as a data collection technique and interviews were conducted with a total of 36 people, including 18 middle school students and their parents, in accordance with the purposive sampling method. The data obtained from the interview was analyzed by uploading it to the MAXQDA qualitative data analysis program. According to the findings of the research, it was concluded that parents with a high level of digital parenting awareness directed their children to use the internet correctly, they touched more on the risky aspects of the internet within the scope of their role of awareness, and they worried about at this point. It was observed that they were less directive in terms of taking advantage of opportunities and ethical role. It was found that in families where parent-child communication was strong, children had positive internet usage behavior. In addition, it was concluded that children used the internet mostly for education, games, socializing and communicating.