Demokrasinin önemli bir unsuru olan siyasi katılım, vatandaşlara hem kişisel yaşamlarını hem de toplumsal ilerlemeyi etkileyen kararlarda söz hakkı verir. Bireyler ve kuruluşlar siyasete katılArak kamu politikalarını şekillendirebilir ve seçilmiş yetkilileri eylemlerinden sorumlu tutabilirler. Siyasi katılım çok farklı şekillerde olabilir ve eğitim seviyesi, sosyo-ekonomik durum, kaynak ve bilgi mevcudiyeti gibi çeşitli faktörlerden etkilenebilir. Adil ve temsili bir demokrasinin sürdürülebilmesi için herkesin siyasete katılma ve görüşlerini duyurma fırsatına sahip olması esastır. Oy verme kalıpları ve siyasi katılım son yıllarda sosyal medyadan güçlü bir şekilde etkilenmiştir. Facebook, Twitter ve Instagram gibi sosyal medya siteleri, adayların seçmenlerle gerçek zamanlı olarak etkileşime girmesine ve daha geniş bir kitleye ulaşmasına olanak tanıyan etkili siyasi kampanya araçları haline gelmiştir. Çalışma tamamlandığında, sosyal medya kullanımının siyasi katılımı ve oy verme eğilimini nasıl geliştirdiğini gösterecektir. Ayrıca, sosyal medya kullanımının seçimlerden önce ve sonra oy verme eğilimleri üzerindeki etkisi hakkında da fikir verecektir. Çalışma, siyasi görüşler ve siyasi katılım arasındaki bağlantının yanı sıra sosyal medya kullanımının oy verme davranışı üzerindeki etkisini de incelemektedir. Anket, Google Forms aracılığıyla Sakarya'dan 367 katılımcıyı kapsayacaktır. Anket sonuçları, seçmenlerin sosyal medyada siyasi bilginin birincil kullanıcıları olduğunu ve siyaset hakkında medeni ve üretken konuşmalar yapmanın onlar için önemli olduğunu gösterecektir. Araştırmaya katılanlar, sosyal medya kullanım sıklıkları ve bunun oy verme alışkanlıklarını, siyasi tutumlarını ve siyasi katılım düzeylerini nasıl etkilediği hakkında bilgi veren bir anket dolduracaktır. Anket sorularının amacı, seçim öncesi karar verme süreci hakkında bilgi toplamaktır. Seçimlerden sonra, sosyal medyanın oy verme tercihleri üzerinde önemli bir etkisi olup olmadığını belirlemek için yanıtlara dayalı bazı sonuçlar tartışılacaktır. Dünyanın dört bir yanındaki insanlarla yapılan aynı anket kullanılarak, bu sonuçlar farklı kültürel bağlamlarda karşılaştırılacaktır. Sonuçlar açıklandığında kanıt bulmayı umuyoruz. Aynı anket dünyanın dört bir yanındaki insanlara dağıtılacak ve sonuçlar farklı kültürel bağlamlarda karşılaştırılacaktır. Sonuçlar açıklandığında, sosyal medyanın insanların siyasi görüşlerini ve nasıl oy kullandıklarını etkileyip etkilemediğine dair kanıtlar görmeyi umuyoruz.
An important element of democracy is political participation, which gives citizens a voice in decisions that affect both their personal lives and social progress. By participating in politics, individuals and organizations can shape public policy and hold elected officials accountable for their actions. Political participation can take many different forms and can be influenced by a variety of factors such as level of education, socio-economic status, and availability of resources and information. In order to maintain a fair and representative democracy, it is essential that everyone has the opportunity to participate in politics and make their views heard. Voting patterns and political participation have been strongly influenced by social media in recent years. Social media sites such as Facebook, Twitter and Instagram have become effective political campaign tools, allowing candidates to interact with voters in real time and reach a wider audience. When completed, the study will show how the use of social media improves political participation and voting propensity. It will also provide insight into the impact of social media use on voting tendencies before and after elections. The study examines the link between political views and political participation as well as the impact of social media use on voting behavior. The survey will include 367 participants from Sakarya via Google Forms. The survey results will show that voters are the primary users of political information on social media and that having civil and productive conversations about politics is important to them. Participants in the study will complete a questionnaire that provides information about their frequency of social media use and how this affects their voting habits, political attitudes and levels of political participation. The aim of the survey questions is to collect information on the pre-election decision-making process. After the elections, some results based on the responses will be discussed to determine whether social media has a significant impact on voting preferences. Using the same survey of people around the world, these results will be compared in different cultural contexts. We hope to find evidence when the results are released. The same survey will be distributed to people around the world and the results will be compared in different cultural contexts. When the results are in, we hope to see evidence on whether social media influences people's political views and how they vote.