Açık Akademik Arşiv Sistemi

Örgün eğitimle birlikte hafızlık eğitimi: Bir meta-sentez çalışması = Hifz and reinforcement along with formal education in secondary education

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Abdurrahman Hendek
dc.date.accessioned 2025-01-08T09:00:15Z
dc.date.available 2025-01-08T09:00:15Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Yavuzyiğit, Sevgi. (2024). Örgün eğitimle birlikte hafızlık eğitimi: Bir meta-sentez çalışması = Hifz and reinforcement along with formal education in secondary education. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/102825
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı, Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Eğitimi Projesinin bütün halinde değerlendirilerek bu projeye ilişkin genel bir çerçevenin ortaya konulmasıdır. Araştırmada meta-sentez yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın kaynaklarının proje yöneticileri, öğreticileri, öğrencileri ve veliler ile yapılan nitel ve karma çalışmalar oluşturmaktadır. Bu çalışmaların bulguları incelenmiş, çeşitli kodlar elde edilmiş ve bu kodlar birleştirilerek temalar belirlenmiştir. Çalışmalar projenin önemi, projenin altyapısı, projede hafızlık öncesi süreçler, projede hafızlık süreçleri, projenin problemleri ve geleceği şeklinde beş tema altında analiz edilmiştir.
dc.description.abstract The main purpose of this is to evaluate theQuran Memorization along withFormal Education Project as a whole and to present a general franework for this project. The meta-synthesis method was used in the study. The sources of the study consist of gualitative and mixed method studies conducted with project administrators,instructors, students and parents. The findings of these studies were examined varios codes were obtained and themes were dettermined by combining these codes. The studies were analyzed under five themes as the importance of the project, the infrastructure of the project, pre-hifz processes in the project, hifz processes in the project, problems and future of the project.
dc.format.extent vii, 103 sayfa ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Din Eğitimi,
dc.subject Hafızlık Eğitimi,
dc.subject Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Eğitimi,
dc.subject Religious Education,
dc.title Örgün eğitimle birlikte hafızlık eğitimi: Bir meta-sentez çalışması = Hifz and reinforcement along with formal education in secondary education
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Yavuzyiğit, Sevgi
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/