| dc.contributor.advisor | Doçent Doktor Abdurrahman Hendek | |
| dc.date.accessioned | 2025-01-08T09:00:13Z | |
| dc.date.available | 2025-01-08T09:00:13Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.citation | Usta, Ayşenur. (2024). Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 Yaş Kur'an Kurslarında Elif-Ba Öğretimi = Teaching Elif-Ba in Quran Courses for 4-6 Year Olds of the Presidency of Religious Affairs. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12619/102823 | |
| dc.description | 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. | |
| dc.description.abstract | Çalışmanın amacı Diyanet İşleri Başkanlığı (DİB) 4-6 yaş Kur'an kurslarındaki elif-ba öğretimini öğretim programları, kullanılan elif-balar ve öğretici görüşleri bağlamında incelenmesidir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde Hz. Muhammed (sav)'den günümüze kadar gerçekleştirilen Kur'an-ı Kerim öğretimi tarihçesine yer verilmiştir. İkinci bölümde elif-ba öğretimi açısından 4-6 yaş Kur'an Kursu Öğretim Programı ve günümüzde kullanılan okul öncesi elif-baları incelenmiştir. Üçüncü bölüm Tekirdağ Müftülüğü 4-6 yaş Kur'an kurslarında görev yapan 10 öğretici ve Sakarya Müftülüğü 4-6 yaş Kur'an kurslarında görev yapan 10 öğreticiden oluşan 20 kişilik çalışma grubuyla elif-ba öğretimi üzerine yapılan görüşmelerin bulgularından oluşmaktadır. Kayıt cihazı yardımıyla kaydedilen görüşmeler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre DİB 4-6 yaş Kur'an kurslarında eğitim-öğretim faaliyetleri ve öğretici profilleri çeşitlilik gösterdiği anlaşılmaktadır. Öğreticilerin elif-ba öğretirken kullanmış olduğu yöntem ve tekniklerdeki farklılıkların öğretici yeterlilikleri, öğrenci hazırbulunuşluğu, öğrencilerin öğrenme hızı ve öğrenme şekli ile doğrudan ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Öğreticilerin hizmetiçi eğitim ile eğitim-öğretim süreçlerinin kalitesini geliştirme istedikleri görülmüştür. Öğreticilerin Kur'an-ı Kerim Öğretim Programı hakkında genel olarak benzer konulara değindiği anlaşılmaktadır. Yaş grubuna dikkat edilerek farklı programların düzenlenmesi, programın öğretim yöntem ve teknik noktasında detaylandırılarak öğreticiyi yönlendirmesi beklenmektedir. Güncellenen öğretim programları ile ilgili öğreticilerin bilgilendirilmesi sağlanarak eğitim-öğretim süreci ile ilgili endişeleri azaltılması gerektiği anlaşılmaktadır. | |
| dc.description.abstract | The aim of the study is to examine the teaching of alif-ba in the 4-6 year old Quran courses of the Presidency of Religious Affairs (DİB) in the context of the curriculum, the alif-ba used and the instructors' opinions. The study consists of three parts. In the first part of the study, the history of teaching Holy Quran from Muhammad (pbuh) to the present is included. In the second part, the Quran Course Curriculum for ages 4-6 and the pre-school alif-ba used today were examined in terms of teaching alif-ba. The third part consists of the findings of the interviews held on elif-ba teaching with a working group of 20, consisting of 10 instructors working in the 4-6 age Quran courses in Tekirdağ and 10 instructors working in Sakarya. The interviews recorded with the help of a recorder were analyzed using the descriptive analysis method. According to the findings obtained from the research, it is understood that the educational activities and instructor profiles in 4-6 year old Quran courses vary. It has been determined that the differences in the methods and techniques used by instructors while teaching elif-ba are directly related to instructor competencies, student readiness, students' learning speed and learning style. It has been observed that instructors want to bring education-training processes to a quality level through in-service training. It is understood that the instructors generally touch on similar issues about the Quran Curriculum. It is expected that different teaching programs can be organized by paying attention to the age group, and the teaching program will guide the instructor by detailing the teaching method and technique. It is understood that teachers' concerns about the education process should be reduced by informing them about the updated curriculum. | |
| dc.format.extent | viii, 86 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. | |
| dc.language | Türkçe | |
| dc.language.iso | tur | |
| dc.publisher | Sakarya Üniversitesi | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
| dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | Din Eğitimi, | |
| dc.subject | Okul Öncesi, | |
| dc.subject | Elif-ba Öğretimi, | |
| dc.subject | 4-6 Yaş Kur’an Kursları, | |
| dc.title | Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 Yaş Kur'an Kurslarında Elif-Ba Öğretimi = Teaching Elif-Ba in Quran Courses for 4-6 Year Olds of the Presidency of Religious Affairs | |
| dc.type | masterThesis | |
| dc.contributor.department | Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı | |
| dc.contributor.author | Usta, Ayşenur | |
| dc.relation.publicationcategory | TEZ |