| dc.contributor.advisor | Doktor Öğretim Üyesi Umut Erdoğan | |
| dc.date.accessioned | 2025-01-08T08:59:16Z | |
| dc.date.available | 2025-01-08T08:59:16Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.citation | Şahin, Enes. (2024). Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Öğrencilerinin Dans Özyeterliliklerinin İncelenmesi = Examination Of Dance Self-Efficacy Of Sakarya University State Conservatory Students. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12619/102725 | |
| dc.description | 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. | |
| dc.description.abstract | Bu araştırmada, Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı öğrencilerinin bazı değişkenlere göre dans özyeterliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmada genel tarama modeli benimsenmiştir. Araştırma grubunu, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda öğrenim gören 100'ü kadın, 129'u erkek olmak üzere toplam 229 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu ile "Dans Özyeterlik Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde, demografik özelliklerin belirlenmesinde tanımlayıcı istatistiklerden, ilişkisiz ölçümlerde ortalama puanların hesaplanması ve karşılaştırılması için tek yönlü ANOVA ve bağımsız örneklem t-testinden, gruplar arasındaki farklılığın belirlenmesi için ise LSD testinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler kapsamında, Devlet Konservatuvarı öğrencilerinin dans özyeterlikleri üzerinde cinsiyet değişkeninin ve bir enstrüman çalma ya da çalmama durumunun yordayıcı olmadığı tespit edilmiştir. 27 ve üzeri yaş grubundaki öğrencilerin 21-23 yaşa göre, Türk Halk Oyunları bölümü öğrencilerin diğer bölümlerdeki öğrencilere göre ve 4. sınıf öğrencilerinin 3. sınıf öğrencilerine göre dans özyeterlikleri daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca vurmalı çalgılarla ilgilenen, ailesinde ya da yakın çevresinde dansla ilgilenen bir birey olan, daha önce en az 1 yıl ve üzerinde dans geçmişi olan ve sahne tecrübesi edinmiş öğrencilerin dans özyeterliklerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Sonuç olarak araştırmaya katılan Devlet Konservatuarı öğrencilerinin dans özyeteriklerinin çok yüksek düzeyde olduğu kaydedilmiştir. Araştırma sonucuna yönelik olarak, tüm öğrencilerin dans özyeterliklerinin gelişmesi için projeler yapılması ve dans konulu sempozyumların yapılması önerilebilir. Ek olarak gelecek çalışmalarda, nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılarak öğrencilerin görüşlerinin incelenmesi önerilebilir. | |
| dc.description.abstract | This study aimed to examine the dance self-efficacy of the Sakarya Universit State Conservatory students according to some variables. For this purpose, the general survey model was adopted in the research. The research group consisted of 229 students, 100 female, and 129 male, studying at Sakarya University State Conservatory in the 2023-2024 academic year. A personal information form and a "Dance Self-Efficacy Scale" were used as a data collection tool. In the data analysis, descriptive statistics were used to determine demographic characteristics, one-way ANOVA and independent sample t-test were used to calculate and compare mean scores in unrelated measures, and the LSD test was used to determine the difference between the groups. Within the scope of the data obtained from the study, it was determined that the gender variable and the status of playing or not playing an instrument were not predictors of the dance self-efficacy of the State Conservatory students. The dance self-efficacy of the students in the 27 and over age group was higher than the 21-23 age group, the students of the Turkish Folk Dance department were higher than the students in other departments, and the 4th-grade students were higher than the 3rd-grade students. In addition, it was observed that the dance self-efficacy of students who are interested in percussion instruments, who are interested in dance in their family or close environment, who have a dance history of at least one year or more, and who have gained stage experience is higher. As a result, it was noted that the dance self-proficiency of the State Conservatory students participating in the study was very high. Based on the research results, it can be suggested that projects and symposiums on dance be carried out to develop the dance self-efficacy of all students. In addition, in future studies, it may be recommended to examine the opinions of students by using qualitative research methods. | |
| dc.format.extent | vi, 46 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. | |
| dc.language | Türkçe | |
| dc.language.iso | tur | |
| dc.publisher | Sakarya Üniversitesi | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
| dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | Dans, | |
| dc.subject | Devlet Konservatuvarı, | |
| dc.subject | Öğrenci, | |
| dc.subject | Özyeterlik, | |
| dc.title | Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Öğrencilerinin Dans Özyeterliliklerinin İncelenmesi = Examination Of Dance Self-Efficacy Of Sakarya University State Conservatory Students | |
| dc.type | masterThesis | |
| dc.contributor.department | Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı, Halk Oyunları Bilim Dalı | |
| dc.contributor.author | Şahin, Enes | |
| dc.relation.publicationcategory | TEZ |