Bu araştırma, SEO stratejilerinin içerik kalitesini artırarak çeviri piyasasında müşteri potansiyelini ve müşteri memnuniyetini nasıl etkilediğini ve bu etkinin çeviri talebini nasıl artırdığını incelemeyi amaçlamaktadır. SEO, içerik kalitesini artırarak çeviri piyasasında müşteri potansiyelini ve müşteri memnuniyetini artırıp çeviri talebini etkiler. Değişen ve gelişen teknolojinin etki alanları gün geçtikçe genişlemekte ve neredeyse toplumun tüm alanlarını etkilemektedir. İnternet, sosyal medya ve teknolojik gelişmelerle değişime uğrayan çeviri dünyasında da artık çeviriyi eski düzenden çıkartarak yeni boyutlara geçmesini sağlamıştır. Çeviri teknolojilerinin gelişimiyle çeviri işlemleri, çevirmen ve çeviri piyasası da elbette teknolojik gelişmelerden etkilenmiş ve halen daha etkilenerek değişimlere uğramaktadır. Çeviri piyasalarının oluşumu ve genişlemesi internet ve sosyal medya vasıtalarıyla gerçekleşmekte, internetin ve sosyal medyanın iletişim ve ağ boyutunda yenilikler yaratması çoğu piyasada da değişimler meydana getirmiştir. Teknoloji, internet ve sosyal medya sadece çeviri teknolojilerini etkilemekle kalmayıp kullanıcılarında arama motorlarındaki etkileşimini de etkilemiştir. Bir web sitesinin arama motorlarındaki sıralamasındaki yerini yükseltmek adına yapılan çalışmalar SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ile sağlanır. Çeviri piyasasındaki şirketler çeviri projelerini internet vasıtasıyla müşterilere sunar. Arama motorlarında üst sıralarda olan çeviri bürosu siteleri müşteriler tarafından görünürlük ve güvenilirlik açılarından daha fazla tercih edilebileceğinden dolayı daha fazla çeviri talebi oluşabilmektedir. Çeviri hizmeti sağlayan çeviri bürolarının SEO çalışmaları, içerik kalitesini etkileyerek çeviri projelerindeki müşteri memnuniyeti ve müşteri potansiyeli arasında pozitif bir ilişki oluşturabileceğidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan anket yöntemi uygulanacaktır. Teorik kısım için literatür taraması yöntemi kullanılacaktır. Veriler, Google Forms aracılığıyla oluşturulan bir anket ile çeviri bürolarında çalışanlardan elde edilecektir. Araştırmada elde edilen veriler betimsel istatistik ve yüzde analizi kullanılarak analiz edilecektir. Bu çalışmada çeviri sektörü bağlamında içerik ve SEO değerlendirilecektir. Çeviri sektöründe içerik ve SEO optimizasyonları ile değişimler ve kazanımlar değerlendirilecektir. İçerik ve SEO'nun çeviri sektöründeki yerinin sorgulanması ve yeni bakış açıları sunulması beklenmektedir
This research aims to examine how SEO strategies affect customer potential and customer's satisfaction in the translation market by improving the quality of the content, and how it would increase the demand for translation. By improving content quality, SEO increases customer potential and customer satisfaction in the translation market and affects translation demand. The impact of the evolving technology is expanding daily and affects almost every aspect in the society. The changes that has undergone the internet, social media and technological developments, has now taken translation out of the old order and moved it to new dimensions. With the development of translation technologies, translation operators, translators and the translation market have been affected by technological developments and are still undergoing changes. The formation and expansion of translation fields take place through the internet and social media, and their innovations in communication and networking have brought about changes as well as in various other fields. They have also affected the interaction of users in search engines. SEO (Search Engine Optimization) is the process of improving the ranking of a website in search engines. Companies in the translation market offer their translation projects to customers via the internet. Translation agency websites that rank high in search engines may be more preferred by customers in terms of visibility and reliability, which may lead to more translation requests. SEO activities of translation agencies that provide translation services may affect the quality of content and create a positive relationship between customer satisfaction and customer potential in translation projects. The survey method, which is one of the quantitative research methods, will be applied in the research. Literature review method will be used for the theoretical part. The data will be collected from the employees of translation agencies through a questionnaire created through Google Forms. The data obtained in the research will be analyzed using descriptive statistics and percentage analysis. In this study, content and SEO will be evaluated in the context of the translation industry. Changes and gains with content and SEO optimizations in the translation industry will be evaluated. It is expected that the place of content and SEO in the translation industry will be questioned and new perspectives will be presented.