Bu araştırmada Türkiye'de verilen Arapça eğitimi açısından tam ismi Ebced Silsiletun li-Ta'lîmi'l-Luğati'l-'Arabiyyeti li'n-Nâtıkîne bi-ğayrihâ isimli seriyi biçim ve içerik açısından eleştirel bir dille incelemeye çalıştık. Şimdiye kadar tespit ettiğimiz Arapça ders kitabı incelemeleri yurt dışında hazırlanmış ders kitaplarını konu almaktadır. Çalışmamızın, Türkiye'de hazırlanmış bir Arapça öğretim serisinin incelenmesini konu edinmesi ona orijinallik katmaktadır. Serinin incelemesine geçmeden önce konuya temel oluşturmak amacıyla birinci bölümde Türkiye'de yabancı dil öğretiminin özelde de Arapça öğretiminin tarihçesinden bahsettik. Bunun yanı sıra yabancı dil öğretim yöntemlerinden bahsettik ve Arapça öğretiminde bu yöntemlerin ne zaman ve ne amaçla kullanılabileceğine dair kanaatlerimizi dile getirdik. İkinci bölümde yabancı dil öğretiminde rol oynayan etkenlerden söz ettik. Bu üst başlık altında öğrenci, öğretmen ve ders kitabının rolünün yanı sıra ders kitabı izlencelerinden bahsettik. Üçüncü bölümü ise çalışmamızın esas konusunu teşkil eden Ebced isimli serinin değerlendirilmesine ayırdık. Bu bölümde öncelikle dört seviyeden oluşan serinin her bir seviye kitabının içeriğini aktarmaya çalıştık. Daha sonra serideki derslerin değerlendirmesini yaptık. Dersleri, iletişim odaklı dersler ve kural odaklı dersler şeklinde iki başlığa ayırarak değerlendirdik. Çalışmamızda yabancı dil öğretimini konu alan kitap ve makalelerin yanı sıra yabancı dil öğretim serilerinin incelenmesini konu alan tezlerden de yararlanılmıştır. Araştırmamızın neticesinde Ebced adlı serinin dış kapak ve iç tasarım açısından bazı eksiklikleri olmakla beraber başarılı bulduğumuzu belirttik. İçerik açısından ise tamamen hedef dil kullanılarak yazıldığını ve bu yönüyle iletişimsel dil öğretim yöntemlerine uygun olarak hazırlandığını ifade ettik. Seri, gramer derslerinde dahi dilin iletişimsel yönünü ihmal etmemiş, alıştırmalarda iletişim becerilerini destekleyen sorulara ve cümlelere yer vermiştir.
In this research, we tried to analyze the series named Abjad Silsiletun li-Ta'lîmi'l-Luğati'l-'Arabiyyeti li'n-Nâtıkîne bi-ğayrihâ with a critical language in terms of from the view of form and content in terms of Arabic education given in Turkey. The Arabic textbook reviews we have identified so far are about textbooks which prepared abroad. The fact that our study deals with the examination of an Arabic teaching series prepared in Turkey that adds originality to it. Before the review of the series, in the first part, we talked about the history of foreign language teaching in Turkey, especially Arabic teaching, in order to lay the groundwork for the subject. In addition, foreign language teaching methods were mentioned and we expressed our opinions about when and for what purpose these methods can be used in Arabic teaching. In the second part, we talked about the factors that play a role in foreign language teaching. Under this heading, we talked about the role of the student, the teacher and the textbook, as well as the textbook syllabuses. The third part is devoted to the evaluation of the series called Abjad, which is the main subject of our study. In this section, we first tried to convey the content of each level book of the series, which consists of four levels. Then we evaluated the lessons in the series. We evaluated the lessons by dividing them into two headings as communication-oriented lessons and rule-oriented lessons. In our study, besides the books and articles on foreign language teaching, the theses on the examination of foreign language teaching series were also used. As a result of our research, we stated that the series called Abjad was successful, although it had some shortcomings in terms of outer cover and interior design. In terms of content, we stated that it was written entirely using the target language and in this respect, it was prepared in accordance with communicative language teaching methods. The series did not neglect the communicative aspect of language even in grammar lessons, and included questions and sentences that support communication skills in the exercises.