Yeni medya, çevrimiçi olarak sunulan ve isteğe bağlı olarak erişilebilen içerikleri tanımlar. Yeni medyanın ortaya çıkması, Halkla İlişkiler alanında önemli etkiler yaratmış ve iletişim uygulamalarında dikkate değer dönüşümler getirmiştir. Web sitelerinden wikilere, podcast'lerden bloglara zamanın değişmesiyle birlikte, İnternet tabanlı iletişim teknolojileri Günümüz halkla ilişkiler uygulamalarının tasarlanma ve uygulanma şeklini değiştirmektedir ve tüm bunlar yeni medya sayesinde. Yeni medyanın bir özelliği olan sosyal medya, günümüzde pek çok kişi tanıtım, iletişim, farkındalık ve reklam amacıyla facebook, instagram, twitter ve bloglara kullanmaktadir. Bu, halkla ilişkiler profesyonellerinin yeni nesille başa çıkmak zorunda oldukları ve eski çalışma yollarından farklı olarak onlarla nasıl çalışacaklarını hem kolay hem de zorlaştırdı. Bu tezde hem Sakarya' da hem de Islamic University in Uganda' da iletişim fakültelerinde yeni medyanın özellikle Instagram'daki halkla ilişkiler uygulamalarına etkisini ölçeceğiz. 2021'de Instagram, uygulamayı her ay 1 milyardan fazla kişinin kullandığı ve dünyadaki tüm sosyal medya ağları arasında 4. sırada yer almaktadır ve dünyadaki 6 ağdan biri olmaya devam etmektedir. Yeni medya, Halkla İlişkiler uygulayıcılarının fikirlerini ve faaliyetlerini farklı platformlarda sergilemelerine yardımcı olduğunu kanıtlamakla kalmadı, aynı zamanda halkla doğrudan sohbet edebilir, anında geri bildirim alabilir ve onlarla ilişkiler kurabilir.
New media refers to content that is available online and can be accessed on-demand. Its emergence has brought profound effect to the Public Relations field, introducing notable transformations within communication practices. İn this era, there exists lots of changes from websites to wikis, from podcasts to blogs. The evolution of internet-based communication technologies has revolutionized the design and implementation of contemporary public relations practices, and this transformation can be attributed in the advent of new media. One of its features being social media, it has enabled people today to use Facebook, Instagram, twitter and blogs for promotion, communication, awareness and advertising. The advent of new media has presented both opportunities and challenges for Public Relations officials in effectively engaging with the new generation and adapting their working methods accordingly. In 2021, Instagram is being ranked 4th among all social media networks in the world having more than a billion monthly users and it remains being the popular one among the 6 networks in the world. New media has proven to not only help Public Relations practitioners showcase their ideas and activities on different platforms but they can also chat directly with the public, get instant feedback and build relationships with them. In this thesis, we will measure the impact of new media on public relations practices especially on Instagram, in communication faculties in both Sakarya University and Islamic University in Uganda.