Dünyanın hızla küreselleşmesine katkı sağlayan sektörlerden biri de turizmdir. Birçok yönden çeşitlenen turizmde yeni ve hızlı bir gelişim gösteren gençlik turizmi ortaya çıkmıştır. Yeni yerler keşfetme isteği, heyecan ve macera arayışı, bağımsız ve özgür ruhlar, kendini tanıma gibi birçok faktör gençlerin turizm faaliyetlerine katılımını artırmakta ve gençlerin turizmdeki önemini artırmaktadır. Gençlerin toplam nüfus içindeki oranının artması, ailelerin yaşam standartlarının yükselmesi, gençlerin kendi ihtiyaçlarını karşılayabilecek geliri elde etmek amacıyla iş hayatına girmesi, kamu kurumlarının destekleri (burslar, indirimler vb.) ve göstermiş oldukları faaliyetleri (turistik geziler, kamplar vb.) ve sosyal medyanın da etkisiyle gençlerin gezip görme eğilimi gençlerin turizmdeki önemini artırmaktadır. Gençlerin turizmdeki öneminin artmasıyla birlikte gençlik turizmi üzerine yapılan çalışmalar da artmaktadır. Bu çalışmada turizm ve gençlik turizmi kavramlarına değinilmiş ve gençlerin turizm eğilimlerini ve algılarını ölçmek amacıyla 18-25 yaş arası 400 kişiye Google Form aracılığıyla anket uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler SPSS 22 paket programı ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda 18-25 yaş arası gençlerin kişisel özelliklerine (cinsiyet, yaş, eğitim durumu, gelir durumu gibi) ve kişisel ihtiyaçlarına göre farklı bir turizm anlayışına sahip oldukları ve yaşlarına özgü özel bir turizm türü olan gençlik turizmini oluşturdukları tespit edilmiştir.
One of the sectors contributing to the rapid globalisation of the world is tourism. Youth tourism, which has diversified in many ways, has emerged, showing a new and rapid development in tourism. The desire to discover new places, the search for excitement and adventure, independent and free spirits, and many factors such as self-knowledge increase the participation of young people in tourism activities and increase the importance of young people in tourism. The increase in the proportion of young people in the total population, the increase in the living standards of families, the entry of young people into business life in order to earn income that can meet their own needs, the support (scholarships, discounts, etc.) and activities (tourist trips, camps, etc.) of public institutions and the tendency of young people to travel and see with the effect of social media increase the importance of young people in tourism. With the increasing importance of young people in tourism, studies on youth tourism are increasing. In this study, the concepts of tourism and youth tourism were mentioned and a questionnaire was applied to 400 people aged 18-25 via Google Form in order to measure the tourism trends and perceptions of young people. The data obtained as a result of the survey were evaluated with SPSS 22 package programme. As a result of the study, it was determined that young people between the ages of 18-25 have a different understanding of touristic activities according to their personal characteristics (such as gender, age, educational status, income status) and personal needs and that they create youth tourism, which is a special type of tourism specific to their age.