Açık Akademik Arşiv Sistemi

Meslek Edindirme Kurslarının Kadın Girişimciliği Üzerindeki Etkileri: SAMEK Örneği = The Effect of Vocational Training Courses on Women's Entrepreneurship: A SAMEK Sample

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Fatih Yardımcıoğlu
dc.date.accessioned 2024-01-26T12:11:15Z
dc.date.available 2024-01-26T12:11:15Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Üngören, Merve. (2023). Meslek Edindirme Kurslarının Kadın Girişimciliği Üzerindeki Etkileri: SAMEK Örneği = The Effect of Vocational Training Courses on Women's Entrepreneurship: A SAMEK Sample. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101652
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Kadınların toplumsal konumlarının güçlendirilmesi, toplumların gelişmişlik düzeyinin artmasının yanında yeni iş kollarının oluşması bakımından kadın girişimcilerin iş hayatı içerisinde daha etkin rol üstlenmeleri önemli bir faktördür. Kadın iş gücünün geliştirilmesi ve ülkemizin ekonomisine katkısının artırılması hedefiyle yaygın eğitim veren mesleki eğitim kurumlarının sağladığı kursların, kadın girişimciliği üzerindeki etkisi merak uyandırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de kadın iş gücünün geliştirilmesi ve ülkemizin ekonomik boyutta katkısının artırılması hedefiyle yaygın eğitim veren mesleki eğitim kurumlarının sağladığı kursların, kadın girişimciliği üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Çalışmanın katılımcılarını SAMEK' te eğitim alan ve sonrasında herhangi bir girişimcilik veya istihdam faaliyetinde bulunmakta olan 20 kadın oluşturmaktadır. Araştırma gerçekleştirilirken nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim desenine uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak demografik bilgileri de içeren yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılarak veriler elde edilmiştir. Elde edilen bulgular, mülakat formundaki sorular ve başlıklar halinde ele alınmaktadır. Yapılan mülakatlar dört ana başlık altında sorulara ayrılarak çeşitlendirilmiştir. Katılımcıların sorulara verdikleri yanıtlar betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda meslek edindirme kurslarının kadınların girişimlerinin oluşumunda olumlu etkileri olduğu ve bu etkilerin; motivasyon kaynağı, bilinmeyen şeyleri öğrenme, çevre edinmek, para kazanmak, kendini geliştirmek, yaptığı işte tecrübe ve bilgi sahibi olma imkanı sağlama, meslek öğrenme, ekonomilerine katkı ile kendi parasını kendi kazanma, zamanı iyi değerlendirme, ruh sağlığını iyileştirmeye, mesleğe hazırlamaya, iş temellerini oluşturmaya ve üretken olmaya aracı olma gibi olduğu bulunmuştur. Girişimci kadınlara destek veren kurumların maddi destek prosedürlerini kolaylaştırıcı bir sistem oluşturması finans desteğin artmasına katkı sağlayabilir. Ayrıca kadın girişimciliğine yönelik tanıtıcı etkinlik ve reklam faaliyetleri ile daha büyük kitlelere ulaşılabilir.
dc.description.abstract It is an important factor for women entrepreneurs to take a more active role in business life in terms of strengthening the social position of women, increasing the level of development of societies, as well as creating new business lines. The effect of the courses provided by non-formal vocational education institutions on women's entrepreneurship with the aim of developing the female workforce and increasing their contribution to the economy of our country arouses curiosity. The aim of this study is to investigate the effects of the courses provided by non-formal vocational education institutions on women's entrepreneurship with the aim of developing the female workforce in Turkey and increasing the economic contribution of our country. The participants of the study consist of 20 women who received training at SAMEK and then engaged in any entrepreneurship or employment activity. This research was carried out in accordance with the phenomenology pattern, which is one of the qualitative research methods. In the research, data were obtained by using a semi-structured interview form, which also includes demographic information. The findings are discussed in line with the questions and titles in the interview form. The interview questions were categorized under four main headings. The answers given by the participants to the questions were analyzed using the descriptive analysis method. The results of the research indicate that vocational courses have positive effects on the formation of women's initiatives and these effects are source of motivation, learning unknown things, creating network, making money, improving oneself, having experience and knowledge in the job, learning a profession, earning one's own money by contributing to their income, making good use of time, improving mental health, preparing for the profession, equipping them with the building blocks of the profession, and mediating being productive. The establishment of a system that facilitates the financial support procedures of the institutions that support women entrepreneurs can contribute to the increase in financial support. In addition, larger audiences can be reached with promotional activities and advertising activities for women's entrepreneurship.
dc.format.extent ix, 111 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Girişimcilik,
dc.subject Kadın Girişimciliği,
dc.subject Kadın İstihdamı,
dc.subject Meslek Edindirme Kursları,
dc.subject Entrepreneurship,
dc.subject Women's Entrepreneurship,
dc.subject Women's Employment,
dc.subject Vocational Courses
dc.title Meslek Edindirme Kurslarının Kadın Girişimciliği Üzerindeki Etkileri: SAMEK Örneği = The Effect of Vocational Training Courses on Women's Entrepreneurship: A SAMEK Sample
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Maliye Anabilim Dalı, Mali Hukuk Bilim Dalı
dc.contributor.author Üngören, Merve
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/