Dijital teknolojiler izleyici odaklı yayıncılığın gelişimine katkı sağlayarak pasif konumdaki izleyicileri aktif bir konuma getirmiştir. Medya kullanım kalıpları yeni teknolojilerle daha entegre hale geldikçe yaşanan değişim ve dönüşüm etkileşimli bir izleyici modunu açığa çıkarmıştır. Bu durum çok uluslu medya şirketleri için farklı platformlarda sorunsuz bir biçimde dolaşıma giren hikayeler aracılığıyla kitleleri meşgul etme gereksinimini doğurmuştur. Transmedya hikâye anlatıcılığı kavramı tam olarak bu gereksinimin bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada transmedya hikâye anlatıcılığının kapsamı çoçuk programlarıyla incelenerek din ve değerler olgusu bağlamında dini inanca, din odaklı yaşama ve değerlere yönelik atıfta bulunan her türlü kavram ve sembolün değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çocuklara yönelik oluşturulan anlatıların içerdiği kodların analizi çalışma kapsamında önemli bulunmaktadır. Çalışmanın evrenini Türkiye'de en çok izlenen çocuk kanalı TRT Çocuk oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklem grubu Rafadan Tayfa, Aslan, Haberin Olsun ve Rüzgâr Gülü programları olarak belirlenmiştir. Çalışmada literatür taraması ve doküman incelemesi yoluyla elde edilen bulgular içerik analizi ve durum analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda TRT Çocuk kanalında yayınlanan çocuk programlarında bir anlatı stratejisi olarak transmedya hikâye anlatıcılığının kullanıldığı din ve değerler olgusuna yönelik anlatılara yer verildiği tespit edilmiştir. Transmedya hikâye anlatıları ile din ve değerler olgusunun sunumu arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanılmıştır.
Digital technologies have contributed to the development of audience-oriented broadcasting and have brought passive viewers to an active position. As media usage patterns become more integrated with new technologies, the change and transformation experienced has revealed an interactive audience mode. This has created the need for multinational media companies to engage the masses through stories that circulate seamlessly across different platforms. The concept of transmedia storytelling has emerged exactly as a result of this need. In this study, the scope of transmedia storytelling is examined with children's programs and it is aimed to evaluate all kinds of concepts and symbols that refer to religious belief, religion-oriented life and values in the context of religion and values. The analysis of the codes contained in the narratives created for children is important within the scope of the study. The universe of the study is TRT Child, the most watched children's channel in Turkey. The sample group of the study was determined as Rafadan Crew, Aslan, Haberin Olsun and Wind Rose programs. In the study, the findings obtained through literature review and document review were analyzed using content analysis and situation analysis methods. As a result of the study, it was determined that the children's programs broadcast on TRT Child channel included narratives about religion and values, in which transmedia storytelling was used as a narrative strategy. A significant relationship was found between transmedia storytelling and the presentation of the phenomenon of religion and values.