Bu çalışma, ortaöğretimde hafızlık eğitimi alan öğrencilerin teknolojiye yönelik tutumlarını ve teknoloji ile bütünleştirilmiş eğitimle birlikte tekno-dindarlığa yönelik görüşlerini belirlemek; bu tutumların program türü, cinsiyet, sınıf düzeyi ve yerleşim yerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Veri toplama sürecinde ortaöğretim öğrencilerinin teknolojiye yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla genel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma 2022-2023 eğitim-öğretim Fen ve Teknoloji Hafız Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin ortaöğretim bölümünde öğrenim görmekte olan 125 erkek öğrenci, Mehmet Akif İnan Hafız Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin ortaöğretim bölümünde öğrenim görmekte olan 146 kız öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Yurdugül ve Aşkar tarafından hazırlanan "Öğrencilerin Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği (ÖTYT)" ve Torun tarafından hazırlanan "Tekno-Dindarlık Ölçeği (TDÖ)" kullanılmıştır. Araştırma verileri dijital ortamda toplanmış ve bilgisayar ortamında çözümlenerek yorumlanmıştır. Verilerin analizinde dağılımın normalliğini test etmek maksadıyla Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmıştır. Yapılan normallik testine bakıldığında verilerin bütün analizler açısından normal dağılım gösterdiği görülmüştür. Dağılımın normal olması sebebiyle örneklemin karşılaştırılmasında bağımsız gruplara t testi, ikiden fazla olan örneklemin karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi tercih edilmiştir. Araştırmada sonuç olarak örgün eğitimle birlikte hafızlık projesinde öğrenim gören öğrencilerin teknolojiye yönelik tutumları ile sınıf düzeyi ve cinsiyet arasında anlamlı fark tespit edilmiştir (p<.0.05). Ancak sınıf düzeyi ve cinsiyet bağımsız değişkenleri bağlamında tekno-dindarlığa dair anlamlı bir fark tespit edilememiştir. (p<0.05). Diğer yandan gerek teknolojiye yönelik tutum gerek tekno-dindarlık bağlamında yerleşim yeri ve program türü açısından da anlamlı bir fark tespit edilememiştir (p<0.05).
This study was conducted to determine the attitudes of secondary school hafiz students towards technology and their views on techno-religiosity with technology-integrated education and to examine whether these attitudes differ according to program type, gender, class level and place of residence. In the data collection process, the general survey model was used to measure secondary school students' attitudes towards technology. The study was conducted with 125 male students studying in the secondary education department of Science and Technology Hafiz Anatolian Imam Hatip High School and 146 female students studying in the secondary education department of Mehmet Akif İnan Hafiz Anatolian Imam Hatip High School. "Students' Attitude Scale Towards Technology (STAT)" prepared by Yurdugül and Aşkar and "Techno-religiosity Scale (TDS)" prepared by Torun were used as data collection tools. The research data were collected in digital environment and analyzed and interpreted in computer environment. In the analysis of the data, Kolmogorov-Smirnov test was applied to test the normality of the distribution. When the normality test was examined, it was seen that the data showed normal distribution in terms of all analyzes. Due to the normality of the distribution, independent groups t-test was preferred for the comparison of the sample and one-way analysis of variance was preferred for the comparison of more than two samples. As a result of the study, a significant difference was found between the attitudes towards technology of the students studying in the hafiz project together with formal education and the class level and gender (p<.0.05). However, no significant difference was detected regarding techno-religiosity in the context of class level and gender independent variables (p<0.05). On the other hand, no significant difference was detected in terms of place of residence and program type in the context of attitude towards technology and techno-religiosity (p<0.05).