Açık Akademik Arşiv Sistemi

TRT Çocuk Kanalındaki Filmlerin Toplumsal Cinsiyet Bağlamında İncelenmesi = Examining the Films on TRT Children's Channel in The Context of Gender

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Ahmet Eskicumalı
dc.date.accessioned 2024-01-26T12:11:00Z
dc.date.available 2024-01-26T12:11:00Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Miğal, Nisa. (2023). TRT Çocuk Kanalındaki Filmlerin Toplumsal Cinsiyet Bağlamında İncelenmesi = Examining the Films on TRT Children's Channel in The Context of Gender. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101619
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Okul öncesi çağdaki çocuklar için üretilmiş pek çok televizyon kanalı, çocuklar için hazırlanan programlar ve web tabanlı içerikler vardır. Günümüzde çocuklar bu içeriklere rahatlıkla ulaşabilerek zamanlarının büyük bir kısmını bu içerikleri inceleyerek geçirmektedirler. Bu içeriklerin başında ise çizgi filmler gelmektedir. Çocuklar için üretilen bu içerikler hayali olarak geniş bir perspektife sahip oldukları için çocukları ve yetişkinleri bile etki altına almaktadır. Çocukların bu içerikleri izlerken şahit oldukları eylemler, renkler ve objeler çocukları etkileyerek, bu etkiler çocukların yaşamlarına yansıyabilmektedir. Çocuklara yönelik bu program içeriklerinde ve çizgi filmlerde toplumsal cinsiyet ögelerinin yansıtılışı çocukların toplumsal cinsiyet konusundaki temellerinin oluşması bakımından önem arz etmektedir. Toplumsal cinsiyet kalıplarının çocukların hayatlarına yansımasında televizyonların, tabletlerin ve telefonların etkisi son derece fazladır. Toplumsal cinsiyet ögeleri çocuklara nasıl gösterilirse çocukların bu bağlamdaki düşünce ve davranışları da aynı ölçüde gelişir ve değişir. Televizyonda ve sanal ortamda bulunan çizgi filmler toplumsal cinsiyet kodlarıyla ilgili pek çok iletiye sahiptir. Çizgi filmlerde yer alan çoğu bilgi çocukların kimlik oluşumlarını şekillendirmektedir. Araştırmamızda Türkiye Radyo Televizyon Kurumu TRT'nin Çocuk Kanalındaki çizgi filmlerden olan dört çizgi filmin toplumsal cinsiyet bağlamında incelenmesi hedeflenmektedir. TRT Çocuk kanalından seçilen Yade Yade, Rafadan Tayfa, Pırıl ve Z Takımı çizgi filmleri seçilerek incelenmiştir. Yapılan çalışma nitel araştırma özelliklerini taşımaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılan araştırmada, göstergebilimsel analiz yöntemine de yer verilmiştir.
dc.description.abstract There are many television channels, programs for children and web-based content produced for preschool children. Today, children can easily access these contents and spend most of their time examining these contents. At the beginning of these contents are cartoons. Since these contents produced for children have a wide perspective, they affect even children and adults. The actions, colors and objects that children witness while watching these contents can affect children and these effects can be reflected in children's lives. The reflection of gender elements in the contents of this program for children and in cartoons is important in terms of forming the basis of children's gender issues. Televisions, tablets and phones have a great impact on the reflection of gender stereotypes on children's lives. Just as the gender elements are shown to the children, the thoughts and behaviors of the children in this context also develop and change in the same way. Cartoons on television and in the virtual environment have many messages about gender codes. Most of the information in cartoons shapes children's identity formations. In our research, it is aimed to examine four cartoons from the Children's Channel of TRT, the Turkish Radio and Television Corporation, in the context of gender. Yade Yade, Rafadan Tayfa, Pırıl and Z Team cartoons selected from TRT Children's channel were selected and examined. The study has the characteristics of qualitative research. Content analysis, one of the qualitative research methods, was used in the research, and the semiotic analysis method was also included.
dc.format.extent v, 60 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Toplumsal Cinsiyet,
dc.subject Yeni Medya,
dc.subject Trt,
dc.subject Çizgi Film,
dc.subject Toplumsal Cinsiyet Kuramları,
dc.subject Gender,
dc.subject New Media,
dc.subject Trt,
dc.title TRT Çocuk Kanalındaki Filmlerin Toplumsal Cinsiyet Bağlamında İncelenmesi = Examining the Films on TRT Children's Channel in The Context of Gender
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Anabilim Dalı, İletişim Bilim Dalı
dc.contributor.author Miğal, Nisa
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/