Öğretmenler, toplumun her kesimi tarafından örnek alınan, bilgi ve deneyimlerinden istifade edinilen, toplumu etkileyebilen ve saygı duyulan bir meslek grubudur. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile İmam Hatip Lisesi meslek dersleri öğretmenleri eğitim ve öğretim sisteminin içerisinde bir bütünün en önemli unsurlarından biri olduğu gibi din eğitimi ve öğretiminde de etkin role sahiptirler. Bu çalışmanın amacı, Sakarya İl MEM bünyesindeki ortaokul ve liselerde din eğitimi veren DKAB ile İHL meslek dersleri öğretmenlerinin faiz ve vade farkı bilgisini, faize karşı tutum ve davranışlarını, katılım bankalarıyla ilgili bilgi ve algı düzeylerini ve katılım bankalarını kullanım düzeylerini tespit etmektir. Anket çalışmasının evrenini Sakarya il Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokul ve liselerde din eğitimi veren toplam 774 DKAB ile İHL meslek dersleri öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise araştırma kapsamında yapılan ankete katılan 315 DKAB ile İHL meslek dersleri öğretmenleridir. Örneklemin belirlenmesinde olasılık hesabı bulunmayan örnekleme tekniklerinden "kolayda örnekleme" metodu kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre DKAB ile İHL meslek dersleri öğretmenlerinin faiz bilgisinin düşük olmasına karşın vade farkı bilgisinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların Katılım bankası ve İslami finans hakkındaki bilgi düzey algıları yüksektir. Öğretmenler katılım bankasındaki finansal işlemler hakkında sahip oldukları bilgi düzeyinin düşük olduğu görülmüştür. Bunun yanında öğretmenler tasarruflarını değerlendirmek istediğinde ve finansman kullanmak istediğinde katılım bankalarını tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Teachers are a professional group who are looking up to society, whose knowledge and experience are utilized, who can influence society, and who are respected. Religious education teachers are one of the most essential elements of the education and training system and have an active role in religious education and training. This study aims to determine the knowledge of interest, attitudes and behaviors towards interest, knowledge and perception levels about participation banks, and the level of use of participation banks by religious education teachers in secondary and high schools in Sakarya. The population of this study consists of a total of 774 teachers who provide religious education in secondary and high schools affiliated to Sakarya Provincial Directorate of National Education. The sample of the study consists of 315 religious education teachers who participated in the research. In determining the sample, the "convenience sampling" method, one of the sampling techniques without probability calculation, was used. According to the results, it was determined that teachers' knowledge of interest is low, but their knowledge of carrying charge is high. Participants' perceptions of knowledge about participation banks and Islamic finance are high. It was observed that the level of knowledge of teachers about financial transactions in the participation bank was low. In addition, it was concluded that teachers prefer participation banks when they want to evaluate their savings and when they want to use financing.