Soğuk Savaş dönemi uluslararası sisteminin geçerliliğini yitirmesiyle kamu diplomasisi, devletlerin dış dünyayla olan ilişkilerinde en önemli iletişim yöntemlerinden biri haline gelmiştir. Bu noktada kitle iletişim araçları, ülkelerin yabancı kamuoylarıyla kurduğu iletişim süreçlerinde kilit rol oynamaya başlamıştır. Türkiye de oluşan bu yeni Uluslararası İlişkiler anlayışı çerçevesinde kamu diplomasisinde medyaya ağırlık vererek özellikle TRT ve Anadolu Ajansı'nı yeniden yapılandırmıştır. Bu dönüşüm kapsamında 2011'den itibaren çok dilli yayınlarını hayata geçiren Anadolu Ajansı, Türkiye'nin dış politika hedefleri doğrultusunda içeriklerini dünya kamuoyuna ulaştırmaya başlamıştır. Türkiye, Anadolu Ajansı aracılığıyla dış politika vizyonunu dünyaya daha iyi bir perspektifte anlatmayı ve uluslararası arenada kendisi hakkındaki önyargıları azaltmayı arzulamaktadır. AA, özellikle Türkiye'nin dış politikasında öncelikli bölgelerden Balkanlara hitap eden Boşnakça-Sırpça-Hırvatça-Karadağca (BHSC) yayın servisiyle bölge halkları ve Türkiye arasındaki ilişkilerin güçlenmesine destek vermektedir. Çalışma, AA'nın BHSC dilindeki içeriklerin Bosna Hersek medyasındaki yansımalarını analiz etmektedir. Bu kapsamda Bosna Hersek kamu yayımcısı FTV'nin haber portalı federalna.ba internet sitesi incelenerek, AA'nın bölge medyasına servis ettiği içeriklerin Ajansın abonelerine sunduğu şekilde yer alıp almadığı örnek haberlerle Söylem Analizi kapsamında irdelenmiştir. Çalışmada Türkiye'nin Balkanlar nezdinde kamu diplomasisine katkı sağlayan olumlu söylemlerin yer aldığı AA BHSC servisi haberlerinin, bölgedeki medya kuruluşları tarafından kamuoyuna benzer şekilde aktarıldığı görülmüştür. Bilhassa AA'nın insan hikayelerini konu alan ve bölgede kamu diplomasisi faaliyeti yürüten diğer Türk kurumlarının çalışmalarına yönelik haberleriyle halklar arasında iletişim ve etkileşimin olumlu yönde gelişmesinde önemli rol aldığı sonucuna ulaşılmıştır.
In the aftermath of the Cold War, public diplomacy has emerged as one of the most important communication methods in states' relations with each other. At this point, the involvement of mass media has begun playing a fundamental role in countries' dialogue with foreign publics. Within the framework of this new understanding of International Relations, Turkey, with a concentrated emphasis on utilizing media in its public diplomacy activities, has restructured TRT and Anadolu Agency. As part of this transformation, Anadolu Agency, which began to broadcast multilingual publications as of 2011, delivers its contents to the world in line with Turkey's foreign policy goals. Through Anadolu Agency, Turkey seeks to express her foreign policy vision to the world in a better perspective and to minimize biases about itself in the international arena. AA with its Bosnian-Serbian-Croatian-Montenegrin (BHSC) broadcasting service which addresses the Balkans that has priority in Turkey's foreign politics supports the strengthening of relations among the peoples in the region and Turkey. In this context federalna.ba the news portal of Bosnia and Herzegovina's public broadcaster FTV was examined within the scope of discourse analysis with sample news comparing with AA's contents serviced to its subscribers in the region. In this study, it has been seen that the news posted by AA BHSC service, which includes positive discourses contributing to the public diplomacy of Turkey in the Balkan region, are conveyed to the public with the same contents by the media companies in the region. It has been concluded that AA takes a critical position in strengthening positive relations and interaction between peoples, especially with contents about human stories.