Açık Akademik Arşiv Sistemi

Beliren Yetişkinlik Döneminde Sosyal Medya Bağımlılığı ve Dindarlığın Beden Algısı Üzerine Etkisi = The Effect of Social Media Addiction and Religiosity on Body Perception in Emerging Adulthood

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Ayşe Şentepe Lokmanoğlu
dc.date.accessioned 2024-01-26T12:10:45Z
dc.date.available 2024-01-26T12:10:45Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Öztürk, Müberra. (2023). Beliren Yetişkinlik Döneminde Sosyal Medya Bağımlılığı ve Dindarlığın Beden Algısı Üzerine Etkisi = The Effect of Social Media Addiction and Religiosity on Body Perception in Emerging Adulthood. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101574
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Araştırmanın amacı beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin sosyal medya kullanımı, beden algıları ve dindarlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama yöntemine uygun olarak anket tekniği ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 18-25 yaş aralığında 298'i kadın, 101'i erkek, toplamda 399 birey oluşturmaktadır. Katılımcılardan veri elde etmek için Google Forms üzerinden oluşturulan anket formu 2023 Mart ayında uygulanmıştır. Kişisel Bilgi Formu, Vücut Algısı Ölçeği, Bergen Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği ve Dindarlık Ölçeğiyle birlikte; öznel dindarlık algıları ve sosyal medya kullanım bilgileriyle ilgili sorular anket formuna eklenmiştir. Verilerin analizi SPSS 20.00 paket programı ile yapılmıştır. Elde edilen veriler, ölçek puanlarının normal dağılım gösterdiği durumlarda t-test, ANOVA, Pearson korelasyon analizi; normal dağılım göstermediği durumlarda ise Mann Whitney U, Kruskal Wallis ve Spearman korelasyon analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; sosyal medya bağımlılığı ve dindarlık ile demografik değişkenler arasında (sosyal çevre hariç) bazı anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Sosyal medya bağımlılığı, dindarlık ve dindarlığın inanç etki alt boyutu ile cinsiyet ve yaş arasında; beden algısı ile gelir durumu arasında; dindarlık ve alt boyutları ile eğitim durumu ile dini/manevi eğilim arasında; dindarlık ile öznel dindarlık algısı arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre sosyal medya bağımlılığı ile beden algısı arasında negatif; dindarlık ile beden algısı arasında ise pozitif yönlü istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptanmıştır. Dindarlık ve sosyal medya bağımlılığı arasında ise anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
dc.description.abstract The aim of the study is to examine the relationship between social media use, body perceptions and religiosity of individuals in emerging adulthood. The research was conducted with the questionnaire technique in accordance with the relational screening method. The display of the research includes 298 women, 101 men, and 399 people in the store, aged 18-25. Storm in March 2023 the survey formula from them via Google Forms to get data from the participants. Along with Personal Information Form, Body Image Scale, Bergen Social Media Addiction Scale and Religiosity Scale; Questions about subjective perceptions of religiosity and social media usage information include questionnaire formulas. Data analysis was done with SPSS 20.00 package program. Obtained ratios, characteristics showing the normal distribution of scale scores t-test, ANOVA, Pearson control; The part where it did not show normal distribution was analyzed using Mann Whitney U, Kruskal Wallis and Spearman weighted analysis. According to the results of the research; Some positive results were found between social media evaluations and religiosity and demographic variables (excluding social environment). The effects of social media's provisions, religiosity and religious beliefs were found between sub-dimension and gender and age; between body image and income status; between religiosity and subscales, educational status and religious/spiritual expectations; The subjective perception of religiosity among religiosity has been determined in various ways. According to the documents of the research, there are negatives between social media dimension and body image; between religiosity and body image, the thought of point of view directed as a positive direction. No relationship was found between religiosity, social media and harm media.
dc.format.extent vi, 76 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Beden Algısı,
dc.subject Dindarlık,
dc.subject Sosyal Medya,
dc.subject Beliren Yetişkinlik,
dc.subject Bağımlılık,
dc.subject Beden Algısı,
dc.subject Dindarlık,
dc.subject Sosyal Medya,
dc.title Beliren Yetişkinlik Döneminde Sosyal Medya Bağımlılığı ve Dindarlığın Beden Algısı Üzerine Etkisi = The Effect of Social Media Addiction and Religiosity on Body Perception in Emerging Adulthood
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, Din Psikolojisi Bilim Dalı
dc.contributor.author Öztürk, Müberra
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/