Günümüzde belediyeler, üstlendikleri görevleri yerine getirebilmek için güçlü bir mali yapı ve aynı oranda gelir kaynaklarına ihtiyaç duymaktadırlar. Belediyelerden, elde ettikleri gelirler ile hem temel hizmetlerin yerine getirilmesi hem de mali özerkliklerini güçlendirmeleri beklenmektedir. Mali özerkliğin güçlenmesi için ise merkezi yönetim bütçesine olan bağımlılık azaltılarak; belediye öz gelirlerinin arttırılması gerekmektedir. 1924 yılında çıkarılan 423 sayılı Belediye Vergi ve Resimleri Kanunu'nun 14. Maddesi ile ticari ve sınai tesislere tabela asma zorunluluğu getirilmiş ve bu tabelalar ile el ve duvar ilanlarından belediye meclisince belirlenecek tarifeye göre her yıl 'resim' alınacağı düzenlenmiştir. İlan ve Reklam Vergisi, 1948 yılında yürürlüğe giren 5237 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu'nda da düzenlenen bir belediye geliri olmuştur. İçinde bulunduğumuz dönemde ekonomiye yön veren firmalar için ilan ve reklam oldukça önem arz etmektedir. Rekabetin fazla olduğu ortamda firmaların ilan ve reklamlara büyük yatırımlar yaptıkları görülmektedir. Belediye öz gelirleri içerisinde yer alan İlan ve Reklam Vergisi, hizmetlerin karşılanmasında gelir sıkıntısı yaşayan belediyeler için önemli bir gelir kaynağıdır. Belediyeler bu vergi geliri ile sağlıklı ve düzenli bir kent oluşturarak yine bu geliri kent halkına hizmet olarak sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı İlan ve Reklam Vergisi çalışmalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerinin belirlenmesidir. Bu bağlamda Sakarya Büyükşehir Belediyesi ilgili biriminde görevli tüm personele mülakat uygulanarak sorunlar tespit edilmeye çalışılmış ve çözüm önerileri sunulmuştur
Today, municipalities need a strong financial structure and income sources at the same rate in order to fulfill their duties. Municipalities are expected to both fulfill basic services and strengthen their financial autonomy with the revenues they earn. In order to strengthen financial autonomy, by reducing the dependency on the central government budget; municipal revenues need to be increased. With the 14th article of the Law No. 423 on Municipal Taxes and Duties enacted in 1924, the obligation to hang signs in commercial and industrial facilities was made and it was regulated that 'paintings' would be taken from these signs and hand and wall advertisements every year according to the tariff to be determined by the municipal council. Announcement and Advertisement Tax has been a municipality income regulated in the Law on Municipal Revenues No. 5237, which entered into force in 1948. Announcement and advertisements are very important for companies that direct the economy in the current period. In an environment where competition is high, it is seen that companies make large investments in advertisements and advertisements. Announcement and Advertisement Tax, which is included in municipal own revenues, is an important source of income for municipalities that have income problems in meeting services. Municipalities create a healthy and orderly city with this tax income and offer this income as a service to the people of the city. The aim of this study is to determine the problems and solution proposals encountered in Announcement and Advertisement Tax studies. In this context, all the personnel working in the relevant unit of Sakarya Metropolitan Municipality were interviewed and the problems were tried to be determined and solutions were offered.