Günümüz dünyasında küreselleşmenin etkisi ile birlikte yaşanan gelişmelerin başında şüphesiz ki bilgi ve bilişim teknolojileri alanında yaşanan gelişmeler gelmektedir. İçinde bulunulan bilgi çağı süreci değişimi gerekli kılmaktadır. Bilişim teknolojilerindeki değişim ve dönüşüm ile birlikte sanal dünya, hayatımızın merkezine işlemiştir. Bu süreçte hem mevcut gerekliliği yerine getirme bağlamında hem de hayatımızı kolaylaştırma ve hizmetlere katılımda etkinliği sağlama bağlamında devletler de dönüşüm sürecine girmiştir. Mevcut dönüşüm süreci ile kamu hizmetlerinin daha etkin ve hızlı gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında gerçekleştirilen e-devlet projesinin ön plana çıkan uygulamalarından biri de Vergi İdaresi alanındaki projelerdir. Bu çalışma, Türkiye'deki e-dönüşümün tarihsel sürecini ve esas olarak Vergi İdaresindeki elektronik uygulamaları ve bu uygulamaların etkinliğini ele almayı amaçlamaktadır. Mevcut elektronik uygulamaların etkinliğinin saptanması çalışmada ulaşılmak istenen hedeflerin başında yer almaktadır. Söz konusu elektronik uygulamalar özellikle muhasebe meslek mensuplarını yakından ilgilendirdiğinden çalışma muhasebe meslek mensuplarına yöneltilen anket çalışması ile desteklenmiştir. Çalışma zaman ve erişilebilirlik unsurlarını göz önüne alınarak Sakarya ili ile sınırlandırılmıştır. Bu kapsamda Sakarya Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odasına kayıtlı 104 meslek mensubu ile anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre Sakarya ilinde faaliyet gösteren meslek mensuplarının büyük çoğunluğunun e-dönüşüme zorunlu olarak geçiş sağladığı ve e-dönüşüme geçiş aşamasında sorun yaşadığı tespit edilmiştir. E-dönüşüm süreci ile birlikte her ne kadar iyi bir veri saklama yaratılıp veri kaybını engellense, güvenilir ve gerçek bilgi sunulsa da çalışmaya katılan meslek mensupları e-dönüşüm sürecinin hizmet maiyetini arttırdığını düşünmektedir. Ayrıca meslek mensubu bireyler fikir birliğine vararak GİB tarafından yeterli desteğin sağlanmadığını ve yaşadıkları sorunlar karşısında muhatap bulmada sorun yaşadıklarını belirtilmiştirler.
In today's world, at the beginning of the developments with the effect of globalization, there is no doubt that the developments in the field of information and information technologies. The current information age process necessitates change. With the change and transformation in information technologies, the virtual world has become the center of our lives. In this process, both in the context of fulfilling the current requirement and in facilitating our lives and ensuring efficiency in participation in services, states have also entered the transformation process. With the current transformation process, it is aimed to perform public services more effectively and quickly. One of the prominent applications of the e-government project realized within the scope of this purpose is the projects in the field of Tax Administration. This study aims to discuss the historical process of e-transformation in Turkey and mainly the electronic applications in the Tax Administration and the effectiveness of these applications. Determining the effectiveness of existing electronic applications is at the top of the objectives to be achieved in the study. Since these electronic applications are of particular interest to professional accountants, the study was supported by a questionnaire directed to accounting professionals. The study was limited to the province of Sakarya, taking into account the time and accessibility factors. In this context, a survey was conducted with 104 professionals registered in Sakarya Chamber of Certified Public Accountants. According to the results of the study, it has been determined that the majority of the professionals operating in the province of Sakarya make compulsory transition to e-transformation and have problems during the transition to e-transformation. Although a good data storage is created and data loss is prevented with the e-transformation process and reliable and real information is presented, the professionals participating in the study think that the e-transformation process increases the service cost. In addition, the members of the profession reached a consensus and stated that sufficient support was not provided by the RA and that they had problems in finding an interlocutor in the face of the problems they experienced.