Türk mûsikîsi repertuvarının günümüze ulaştırılması, nota sistemleri kullanılmadan önce ustadan çırağa öğretilen ve hafıza esasına dayanan meşk vasıtasıyla gerçekleştirilmiştir. Meşk vasıtasıyla vâkıf olunan besteler günümüze aktarılma amacıyla mûsikîşinaslar tarafından notaya alınmıştır. Nota yazımında grafik batı tarzı benimsenerek Türk müziği eserleri kaydedilmiş ve önemli koleksiyonlar oluşturulmuştur. Oluşturulan nota koleksiyonlardan biri de Ekrem Karadeniz koleksiyonudur. Çalışmada, Ekrem Karadeniz Koleksiyonu 48 numaralı Muhtelif Fasıllar Defteri'ndeki eserlerin makamları, usulleri ve güfteleri incelenerek tanıtımını yapmak ve bu eserlerin günümüz repertuvarındaki farklılıkları ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Bu doğrultuda, Türk müziği repertuvarı için önemli bir kaynak olan ve Süleymaniye Yazma Eser Kütüphanesinde yer alan 48 Numaralı Muhtelif Fasıllar Defteri tanıtılıp gözden geçirilmiştir. Türk müziği nota koleksiyonları hakkında bilgiler verilmiştir. Bunun yanı sıra Abdulkadir Töre ve Ekrem Karadeniz'in sanatı ve hayatından önemli detaylarla beraber Karadeniz koleksiyonundaki defterler hakkında bilgiler sunulmuştur. 48 numaralı Muhtelif Fasıllar defterinde mevcut olan eserler günümüz notalarıyla kıyaslanmış ve nota farklılıkları belirlenerek sonuç kısmında yansıtılmıştır.
The transportation of the Turkish music repertoire to the present day has been carried out through the mashk, which is based on memory and taught from master to apprentice before using musical notation systems. The compositions that were founded by mashk were taken to music by musicians for the purpose of transferring them to the present day. By adopting the graphic western style in sheet music writing, Turkish music works have been recorded and important collections have been created. One of the music collections created is the Ekrem Karadeniz collection. In this study, it is aimed to introduce the works in the Ekrem Karadeniz Collection Miscellaneous Chapters Book No. 48 by examining their authorities, procedures and lyrics and to reveal the differences in the current repertoire of these works. Accordingly, the Book of Various Chapters numbered 48, which is an important resource for the repertoire of Turkish music and is located in the Suleymaniye library of written works, has been introduced and revised. Information about Turkish music sheet music collections has been given. In addition, information about the notebooks in the Karadeniz collection has been presented along with important details from the art and life of Abdulkadir Tore and Ekrem Karadeniz. The works available in the Miscellaneous Chapters book numbered 48 have been compared with today's notes and the note differences have been determined and reflected in the conclusion section.