Açık Akademik Arşiv Sistemi

Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin sosyal medya pazarlaması hakkındaki tutumları (Sakarya'da bir uygulama) = Attitudes of small and medium-sized businesses towards social media marketing (A practice in Sakarya province)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Cengiz Erdal
dc.date.accessioned 2023-06-19T11:42:39Z
dc.date.available 2023-06-19T11:42:39Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Koç, Esra. (2023). Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin sosyal medya pazarlaması hakkındaki tutumları (Sakarya'da bir uygulama) = Attitudes of small and medium-sized businesses towards social media marketing (A practice in Sakarya province). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/100846
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Teknolojinin ilerlemesi ve sosyal medyanın var olması ile hayatımızla bütünleşmiş bir parçası olan sosyal medya platformları ile birlikte her birimiz düşündüğümüz, yaptığımız, aldığımız, sattığımız, beğendiğimiz ya da beğenmediğimiz her şeyi bu uygulamalar aracılığıyla paylaşmaktayız. Bizlerin paylaştığı bu paylaşımlar ile işletmelerin ürünleri hakkında düşüncelerimize ulaşması kolaylaşmıştır. İki yönlü iletişimin sağlandığı sosyal medya uygulamaları ile geleneksel pazarlamanın da değiştiğini görmemiz mümkündür. Bu kapsamda sosyal medya pazarlamasının işletmeler için kullanımı yaygınlaşmış ve tüketicilere bunun aracılığıyla ulaşmak ve sorunları en hızlı biçimde çözmek ve güzellikleri en kısa sürede paylaşmak mümkün olmuştur. Tüketiciler açısından bakıldığında sosyal medya pazarlamasının kullanımının yaygın olduğu ve tercih edildiği görülmektedir. Fakat ülkenin ekonomik anlamda en temel yapı taşı olarak görülen KOBİ'lerin sosyal medya pazarlamasına bakış açılarına dair genel kabul edilmiş bir uygulama olmadığını kısmi olarak yapılmış az sayıda araştırma aracılığı ile de ifade edebiliriz. Bu kapsamda araştırmanın amacı, Sakarya ilinde faaliyet göstermekte olan KOBİ'lerin, sosyal medya pazarlamasını bir pazarlama yöntemi olarak işletmelerinde kullanıp kullanmadıklarını belirlemek ve sosyal medya pazarlaması hakkındaki tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın evrenini Sakarya ilinde faaliyette olan KOBİ'ler oluşturmuştur. Çalışmanın 2021 yılında yapılması planlansa da pandemi sürecinin kısmen iyileşmeye başladığı ve işletmelerin değişimlere ayak uydurma sürecinde olması kısıtları sebebiyle 2022 yılında tamamlanmıştır. Araştırma kapsamında veriler nicel analiz yöntemlerinden biri olan anket yöntemi ile toplanmıştır. Çok sayıda işletmeye araştırma ulaştırılmış olsa da 207 katılımcıdan geri dönüş sağlanmıştır ve analizler SPSS programı aracılığıyla yapılmıştır. Verilere frekans ve ki-kare analizleri uygulanmış olup araştırmanın geçerliliği test edilmiştir. Çalışmanın sonucunda Sakarya'daki KOBİ'lerin %53,6'sının sosyal medya pazarlaması faaliyetini gerçekleştirdiklerini ve sosyal medya pazarlaması hakkındaki tutumlarının olumlu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda KOBİ'lerin sektör, faaliyet süresi yada çalışan sayısı bakımından büyüklük durumu ne olursa olsun sosyal medya pazarlamasının KOBİ'ler açısından oldukça önemli bir pazarlama aracı olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstract Along with social media applications that have become an integral part of our lives, each of us shares everything we think, do, buy, sell, like or dislike through these applications. With these shares we share, it has become easier for businesses to reach our thoughts about their products. It is possible to see that traditional marketing has also changed with social media applications where two-way communication is provided. In this research, the use of social media marketing by businesses has become widespread and it has been possible to reach consumers through it, solve problems in the fastest way and share the goodies as soon as possible. From the point of view of consumers, it is seen that the use of social media marketing is widespread and preferred. However, we can also state through a small number of partially conducted studies that there is no generally accepted practice regarding the perspectives of small and medium-sized enterprises, which are accepted as the basic building block of the country, on social media marketing. In this research, the aim of the research is to determine whether small and medium-sized businesses operating in Sakarya use social media marketing as a marketing method in their businesses and to reveal their attitudes about social media marketing. The universe of the study consisted of small and medium-sized enterprises operating in Sakarya province. Although the study was planned to be carried out in 2021, it was completed in 2022 due to the fact that the pandemic process started to partially recover and businesses were in the process of keeping up with the changes. Within the scope of the research, the data were collected by the survey method, which is one of the quantitative analysis methods. Although the research was sent to many enterprises, feedback was obtained from 207 participants and the analyzes were made through the SPSS program. Frequency and chi-square analyzes were applied to the data and the validity of the research was tested. As a result of the study, it was determined that 53.6% of the SMEs in Sakarya carried out social media marketing activities and their attitudes towards social media marketing were positive. In addition, as a result of the research, it has been determined that social media marketing is a very important marketing tool for SMEs, regardless of the size of the SMEs in terms of sector, duration of activity or number of employees.
dc.format.extent vii, 80 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Sosyal Medya Pazarlaması,
dc.subject KOBİ,
dc.subject İnteraktif İletişim,
dc.subject Social Media Marketing,
dc.title Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin sosyal medya pazarlaması hakkındaki tutumları (Sakarya'da bir uygulama) = Attitudes of small and medium-sized businesses towards social media marketing (A practice in Sakarya province)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Koç, Esra
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/