dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Cengiz Erdal |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-19T11:42:36Z |
|
dc.date.available |
2023-06-19T11:42:36Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Peker Camuzcu, Ayşe. (2023). Covid 19'un üniversite öğrencilerinin tüketim davranışlarına etkisi: Sakarya Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma = The effect of Covid 19 on the consumption behaviours of university students: A research on Sakarya University students. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/100839 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Covid 19 salgını 17 Kasım 2019 tarihin de Çin de ortaya çıkarak tüm dünyayı etkisi altına almıştır. Salgını kontrol etmek amacıyla hükümetler günlük yaşamda kısıtlamalara gitmiş vaka sayılarının daha fazla artmasıyla sokağa çıkma yasaklarına varan önlemler almışlardır. Salgının bulaşma hızını durdurmak amaçlı maske, mesafe ve hijyen vurguları yapılmıştır. Televizyonlarda maske, mesafe ve hijyen kuralları uyulmasıyla ilgili sürekli kamu spotları yayınlanmıştır. Televizyonlarda, sosyal medya da vb. yapılan hijyen vurgusu bireyleri hijyen ürünlerini almaya yönlendirmiştir. Bireylerin hijyen ürünlerine olan talebi bu sebeple artmıştır. Sokağa çıkma yasakları ve kapatılan birçok işletme nedeniyle bireylerin para harcama seçeneklerinde azalma olmuştur. Bu durumu fırsata çeviren online alışveriş siteleri tüketicileri kendi sitelerine çekmek adına kampanyalar düzenlemiştir. Online alışveriş siteleri bu dönemde kendileri geliştirerek daha fazla tüketiciye ulaşmayı hedeflemişlerdir. Bu sebeple ihtiyaçlarını temassız, hızlı, güvenli ve birçok seçenek sunan internet alışverişlerine yönelerek karşılamışlardır. Pandemi döneminde online sitelerin kurduğu kargo otomatları 7&24 teslimat olanağı sağlaması, biriyle birebir iletişim halinde olmadan kargo otomatın verdiği talimatların girilmesiyle kargoya ulaşım sağlaması pandemi döneminde büyük kolaylık sağlamıştır. Bu çalışma, 4 hipotezi test etmek amacıyla anket yöntemi kullanılarak Sakarya Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Soruların 3'ü demografik 11'i Covid 19'un bireylerin tüketim davranışlarına ölçmek ve salgınla ilgili sorulardan meydana gelmektedir. Anket soruları 384 kişiye uygulanmıştır. Anket sonuçları gösteriyor ki Covid 19 bireylerin tüketim davranışları üzerinde etkide bulunmuştur. |
|
dc.description.abstract |
Covid 19 epidemic that emerged on 2019 in China affected the whole world. In order to control the epidemic, governments have made ristrictions in daily life and have taken measures up to due to curfews the increasing number of cases. To stop the infection rate of the epidemic, it was laid emphasis on the importance of using mask, social distance and hygiene fort his reason, the request of people's hygiene products has increased.On television, Public service announcements were emphasized on obeying the rules for mask, social distance and hygiene. The emphasis onhygiene on televisions, social media etc. Has led people to buy some products related hygiene. Due to the curfews and closed businesses in that period, there has been a decrease in people's expenses. Online shopping sites that make this situation as chance have organizde campaigns to draw attention of Consumers to their own sites. In that period online shopping sites intended to reach more Consumers by improving themselves. For this reason, people prefer internet shopping that offers many options in a fast and safe way by contactless payment. In pandemic period, the cargo vending machines that were set up online sites have made it easy to get Access the cargo by entering the instructions given by he cargo mat without Being in any direct contact with someone and the Opportunity in accessing the delivery 7/24. This Research was conducted on Sakarya University students by using the questionnaire method to test on 4 hypotheses: 3 of the guestions are demographic, 11 of them are About the guestions of Covid 19 epidemic and measuring the consumption behaviour of people. Survey questions were applied to 384 people. The survey results show that Covid 19 has had an important impact on the consumption behaviour of people. |
|
dc.format.extent |
vii, 105 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Covid 19, |
|
dc.subject |
Tüketim, |
|
dc.subject |
Tüketim Davranışları, |
|
dc.subject |
Consumption, |
|
dc.title |
Covid 19'un üniversite öğrencilerinin tüketim davranışlarına etkisi: Sakarya Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma = The effect of Covid 19 on the consumption behaviours of university students: A research on Sakarya University students |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Peker Camuzcu, Ayşe |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|