Açık Akademik Arşiv Sistemi

İleri yetişkin bireylerin yer aldığı filmlerde yaş ayrımcılığı ve toplumsal algı: (Stajyer ve Ben Daniel Blake örnekleri) = Age discrimination and social perception in films with advanced adults: (Examples of intern and Ben Daniel Blake)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Aydın Aktay
dc.date.accessioned 2023-06-19T11:42:35Z
dc.date.available 2023-06-19T11:42:35Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Er, Merve. (2023). İleri yetişkin bireylerin yer aldığı filmlerde yaş ayrımcılığı ve toplumsal algı: (Stajyer ve Ben Daniel Blake örnekleri) = Age discrimination and social perception in films with advanced adults: (Examples of intern and Ben Daniel Blake). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/100836
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışma filmlerdeki ileri yetişkin bireylere yönelik yaş ayrımcılığı ve toplumsal algı ilişkisini ele almayı amaçlamaktadır. Filmler önemli kitle iletişim araçlarından biridir. Kitle iletişim araçlarının en önemli işlevlerinden biri de düşünceleri yaymaktır. Toplumların düşünce yapılarının bilinmesini sağlamasından kaynaklı filmler tercih edilmiştir. Nitel araştırma yöntemi çerçevesinde gerçekleştirilen bu araştırmada toplanan veriler Cristian Metz'in Göstergebilim kuramı çerçevesinde analiz edilmiştir. Örneklem seçiminde olasılığa dayanmayan amaçlı örnekleme kullanılmıştır. Bu çerçevede, çalışmada yönetmenliğini Nancy Meyers'in yaptığı Stajyer (2015) ve yönetmenliğini Ken Loach'ın yaptığı Ben Daniel Blake (2016) filmleri yaş ayrımcılığı ve toplumsal algı açısından göz önünde tutularak değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Ayrıca yerel boyutta incelenmenin yapılması amacı ile de Türk yapımlı Mahsun Kırmızıgül'ün yönetmenliğini ve senaristliğini yaptığı Beyaz Melek filmi kısaca incelenmiş olup ekler kısmında yer almaktadır. İlk bölümde kavramsal ve kuramsal arka plana yer verilmiş olup; ikinci bölümde yöntem ve analize dair açıklamalar yapılarak filmlerin göstergebilimsel analizi yapılmıştır. Bu filmler kararlaştırılmadan önce bazı filmler incelenmiş olup konunun anlaşılabilirliğine en iyi örneği teşkil edeceği düşünülen iki sinema filmi seçilmiştir. Ayrıca tez sürecince yararlanılan diğer kaynaklardan (makaleler,tezler ve diziler vb.) gerekli görülen yerlerde faydalanılmış ve bu çalışmada kullanılmıştır. Analiz süresince göstergelerin kullanımları izlenmiştir. Özellikle yaş ayrımcılığı ve toplumsal algıya dair göstergelere ulaşılmaya çalışılmış ve ayrıntılı görseller ile yaş ayrımcılığı ve toplumsal algı ilişkisi ele alınmıştır.
dc.description.abstract This study aims to address the relationship between age discrimination and social perception towards advanced adults in movies. Movies are one of the important mass media tools. One of the most important functions of mass media is to disseminate ideas. Films have been preferred because they make the mentality of the societies known. The data collected in this research, which was carried out within the framework of the qualitative research method, were analyzed within the framework of Cristian Metz's Semiotics theory. In the selection of the sample, purposive sampling not based on probability was used. In this context, the films Intern (2015) directed by Nancy Meyers and Ben Daniel Blake (2016) directed by Ken Loach were evaluated and interpreted in terms of age discrimination and social perception. In addition, for the purpose of examining at the local level, the Turkish-made film Beyaz Melek, directed and scripted by Mahsun Kırmızıgül, has been briefly examined and is included in the appendices. In the first part, the conceptual and theoretical background is given; In the second part, explanations about the method and analysis. In the first part, the conceptual and theoretical background is given; In the second part, the semiotic analysis of the films was made by making explanations about the method and analysis. Before these films were decided, some films were examined and two films were selected, which were thought to be the best examples of intelligibility of the subject. In addition, other sources (articles, theses and serials, etc.) used during the thesis process were used where necessary and used in this study. The use of indicators was monitored throughout the analysis. In particular, it was tried to reach the indicators about age discrimination and social perception, and the relationship between age discrimination and social perception was discussed with detailed visuals.
dc.format.extent viii, 84 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Yaş Ayrıcılığı,
dc.subject İleri Yetişkinlik,
dc.subject Göstergebilim,
dc.subject Yaş,
dc.title İleri yetişkin bireylerin yer aldığı filmlerde yaş ayrımcılığı ve toplumsal algı: (Stajyer ve Ben Daniel Blake örnekleri) = Age discrimination and social perception in films with advanced adults: (Examples of intern and Ben Daniel Blake)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Er, Merve
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/