Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde "bilgelik", "bilinçli farkındalık" ve "dindarlık" özellikleri arasındaki ilişki ve etkileşimi incelemektir. Araştırma -giriş ve sonuç haricinde- teorik çerçeve, yöntem, bulgu ve yorumlar olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde nitel araştırma desenlerinden doküman analizi kullanılarak araştırma değişkenleri tanıtılmıştır. İkinci bölümde araştırmanın modeli, yöntemi, kullanılan ölçme araçları, verilerin toplanması ve analizi süreçleri hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde katılımcıların nitelikleri ve araştırma değişkenleri arasındaki ilişkileri gösteren bulgulara ve yorumlara yer verilmiştir. Çalışmanın saha boyutunda nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya, Sakarya Üniversite'sinden yaşları 18 ile 45 arasında değişen 187'si erkek ve 397'si kadın olmak üzere toplam 584 kişi katılmıştır. Katılımcılara dağıtılan ankette, demografik-psiko-sosyal nitelikleri içeren Kişisel Bilgi Formu, San Diego Bilgelik ölçeği, Bilinçli Farkındalık ölçeği ve Ok Dini Tutum ölçeği yer almaktadır. Çalışma sonucunda katılımcıların bilgelik düzeyleri ile bilinçli farkındalık nitelikleri arasında pozitif yönde, orta düzeyde anlamlı; bilgelik düzeyleri ile dindarlık nitelikleri arasında pozitif yönde, düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Dindarlığın bilgelikle en çok ilişkili olan boyutları ilişki ve davranış olurken duygu ve biliş boyutları daha az ilişkili bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık düzeyleri, bilgelik özelliklerinin %11,4'ünü; dindarlık düzeyleri ise bilgeliklerinin %1,1'ini açıklamaktadır. Buna karşın bilinçli farkındalık ile dindarlık arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. Katılımcıların bilgelik düzeyleri ile psiko-demografik nitelikleri arasındaki ilişkiyi irdeleyen araştırma bulgularına göre, bilgeliğin alt boyutları cinsiyete göre anlamlı olarak farklılaşırken yaş, öğrenim görülen sınıf, geniş bir ailede büyüme gibi durumlar bilgelikle anlamlı bir ilişki arz etmemiştir. Meditasyon yaptıklarını ifade eden katılımcılar yapmayanlardan daha bilgedir, uygulama sıklığı arttıkça bilgelikten alınan ortalama puanlar da anlamlı olarak artmıştır.
The aim of the study is to examine the relationship between "wisdom", "mindfulness", and "religiosity" in university students. The research consists of three parts -apart from the introduction and conclusion-: theoretical framework, method, findings and comments. In the first part, research variables are introduced using one of the qualitative research designs, document analysis. In the second part, information is given about the model and method of the research, measurement tools, data collection, and analysis processes. In the third part, the findings showing the relationships between the demographic qualifications of the participants and the research variables, and the interpretations of the findings are given. Among the quantitative research methods, the questionnaire technique and relational survey model were used in the practice dimension of the study. A total of 584 undergraduate students aged 18-45, including 187 men and 397 women from Sakarya University, participated in the research. The questionnaire distributed to the participants consisted of a "Personal Information Form" which includes demographic-psycho-social characteristics, "San Diego Wisdom Scale", "Mindful Attention Awareness Scale", and "Ok Religious Attitude Scale". The study results indicated that the wisdom levels of the participants are significantly positively correlated with their mindfulness qualities. It was also determined that there was a significant positive correlation between wisdom and religiosity. While the mindfulness levels of university students explained about 11.4% of their wisdom characteristics, their level of religiosity explained 1.1% of their wisdom. On the other hand, no significant correlation was found between mindfulness and religiosity. According to the research findings, the sub-dimensions of wisdom differed significantly according to gender, while conditions such as age, class of education, and growing up in a large family did not show a significant relationship. Participants who stated that they meditated achieved a higher level of wisdom.