dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Kadriye Kobak |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-19T11:42:29Z |
|
dc.date.available |
2023-06-19T11:42:29Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Zeren Kosal, Ayşe Gül. (2023). YouTube içeriklerinde hikâye anlatıcılığının multimodal analizi = Multimodal analysis of storytelling in YouTube content. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/100817 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
İnsanlığın var olduğu andan itibaren iletişim ve etkileşim halinde olması yaşamın günlük olaylarının aktarımında dahi hikâyeleştirmeyi gerektirmektedir. Bununla birlikte tarih boyunca medya ortamlarının farklılaşması ve çeşitlenmesi hikâye anlatımını değiştirerek dönüşüme uğratmıştır. Teknolojik gelişmelerin dijitalleştirdiği günümüz dünyasında ise çok katmanlı olarak üretilebilen iletiler, yeni medya ortamlarında hikâye anlatımını değiştirip dönüştürürken bazı yapısal özelliklerini korumaya devam etmektedir. Dijital hikâye anlatımında farklı teknikler kullanılmasıyla korunan bu geleneksel yapıların dışına çıkılarak anlatım yolları çeşitlenmiş, daha çok takip edilir olmak açısından kabul edilebilir sınırlar çerçevesinde biçimlenmiştir. Bu çalışma kapsamında yeni medya ortamlarından biri olan YouTube'ta üretilen içerikler, çok katmanlı metinlerin hikâye anlatımı açısından nasıl oluşturuldukları hikâye anlatıcılığındaki değişimin ortaya konması amacıyla, multimodal bir bakış açısıyla ele alınmıştır. Bu platformda, hikâye anlatıcılığının unsurlarını içerdiği belirlenen Barış Özcan kanalında yer alan ilk video, en çok izlenen video ve en son yüklenen video örneklem olarak seçilerek araştırmaya dâhil edilmiştir. Çalışmada örneklem olarak belirlenen videoların tümünde hikâye anlatma bileşenlerini içerdiği bulgulanmıştır. Bu durumda bir YouTuber'ın tipik bir hikâye anlatıcısının temsili olarak da nitelendirilebileceği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, zaman içerisinde hikâye anlatımına ilişkin çekirdek modlarının alt modlarla çeşitlendiği, videoların giderek daha karmaşık bir montaj ve hikâye anlatımı içerdiği sonucuna varılmıştır. Bu durum içerik üretimi yapıldıkça sağlanan deneyimlerin profesyonelleşmeye sebep olmasından kaynaklandığı düşünülebilir. |
|
dc.description.abstract |
The fact that humanity has been in communication and interaction since its existence requires storytelling even in the transfer of daily events of life. However, the differentiation and diversification of media environments throughout history has transformed the storytelling. In today's world, which is digitized by technological developments, messages that can be produced in multiple layers continue to preserve some of their structural features while changing and transforming storytelling in new media environments. By going beyond these traditional structures, which are protected by the use of different techniques in digital storytelling, the ways of expression have been diversified and shaped within acceptable limits in order to be more followed. Within the scope of this study, the content produced on YouTube, one of the new media environments, is discussed from a multimodal perspective in order to reveal the change in storytelling, how multi-layered texts are created in terms of storytelling. On this platform, the first video, the most watched video, and the last uploaded video on the Barış Özcan channel, which was determined to contain the elements of storytelling, were selected as the sample and included in the research. It was found that all of the videos determined as samples in the study included storytelling components. In this case, it has been concluded that a YouTuber can also be described as a representation of a typical storyteller. According to the findings of the study, it was concluded that the core modes of storytelling diversified with submodes over time, and the videos included an increasingly complex montage and storytelling. It can be thought that this situation is due to the fact that the experiences provided as the content is produced cause professionalization. |
|
dc.format.extent |
vii, 127 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Dijital Hikâye Anlatıcılığı, |
|
dc.subject |
Youtube İçerikleri, |
|
dc.subject |
Multimodal Analiz, |
|
dc.subject |
Digital Storytelling, |
|
dc.title |
YouTube içeriklerinde hikâye anlatıcılığının multimodal analizi = Multimodal analysis of storytelling in YouTube content |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Zeren Kosal, Ayşe Gül |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|