Son yıllarda artan sosyal medya kullanıcı sayısı kurumların halkla ilişkiler çalışmalarını etkilemiş; hızlı, ucuz ve kolay kullanım sağlayan platformlar bu çalışmalarında önemli bir yer almıştır. Günümüzde kurumlar, sosyal medyayı önemsemekle birlikte alternatif mecralarda da varlık gösterme çabasındadır. Son yıllarda Spotify'ın yaptığı yeni yatırımlar sayesinde tanınırlığı ve kullanım oranları artan podcast platformları da bu mecralardan biridir. Araştırma, üniversitelerde yapılan halkla ilişkiler çalışmalarını podcastler üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. Yapılan doküman analizi sonucu podcast yayını bulunan üniversitelerin listesi tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında kurumsal yayınlar amaçlı örneklem yöntemi ile seçilmiş ve araştırma grubu oluşturulmuştur. İncelenen yayınlar içerik analizi yöntemi ile kodlanmıştır. Kodlama cetveli literatürdeki çalışmalara ek olarak podcast yayınlarının dinlenmesi ile son şeklini almıştır. Çalışma neticesinde podcast yayınlarının üniversiteler tarafından kullanımına yönelik genel eğilimler ortaya konmuştur. Araştırma sonucunda; Türkiye'deki 208 üniversite içinden 26 kurumun kurumsal podcast yayını bulunduğu tespit edilmiştir. 26 üniversitenin 18'i vakıf, 8'i devlet üniversitesidir. Vakıf üniversitelerinin devlet üniversitelerine göre daha fazla yayını bulunmaktadır. 279 yayın sayısı ile Yeditepe Üniversitesi en fazla yayını bulunan kurumdur. Yapılan içerik analizi sonucu; kurumların en çok bilgilendirme işlevinde yayın üretilmiş olduğu, tanıtım işlevinin ikinci sırada geldiği, üçüncü sırada toplumla ilişkiler işlevi, dördüncü sırada şehir ile bütünleşme işlevli yayınlar bulunduğu tespit edilmiştir. Son sırada akademik itibara yönelik yayınların bulunduğu ve yayın sayısının oldukça az olduğu gözlemlenmiştir. Ülkemizde podcast yayıncılığı gelişmektedir. Üniversitelerin içerik üretme konusunda zengin insan kaynağının varlığı ve hedef kitlesinin çoğunluğunun genç olması podcast yayıncılığı için kullanışlı bir mecra kılmaktadır. Platformda yayın yapan kurum sayısının ve yayın çeşitliliğinin artması ile gelecekte halkla ilişkiler faaliyetlerinde daha fazla kullanılacağı öngörülmektedir.
The increasing number of social media users in recent years has affected the public relations work of institutions; platforms that provide fast, cheap and easy to use have taken an important place in these studies. Today, while institutions care about social media, they are also trying to show their presence in alternative channels. Podcast platforms, whose recognition and usage rates have increased thanks to the new investments made by Spotify in recent years, is one of these channels. The research aims to examine the public relations studies conducted at universities through podcasts. As a result of the document analysis, the list of universities with podcast broadcasts was determined. Institutional publications were selected with the purposeful sampling method and the research group was formed. The examined publications were coded with the content analysis method. In addition to the studies in the literature, the coding scale has taken its final form by listening to podcast broadcasts. As a result of the study, general trends in the use of podcasts by universities were revealed; it has been determined that 26 institutions (18 are foundation universities and 8 are state universities) out of 208 universities in Turkey have institutional podcasts. Foundation universities have more publications than state universities. With 279 publications, Yeditepe University is the institution with the highest number of publications. As a result of the content analysis; It has been determined that the institutions mostly produce publications with the function of informing, the promotion function comes second, the social relations function is the third, and the publications with the function of integration with the city are the fourth. It has been observed that there are publications for academic reputation in the last place and the number of publications is quite low. Podcast publishing is developing in our country. The fact that universities have rich human resources in producing content and the majority of their target audience is young make it a useful channel for podcast publishing. It is predicted that it will be used more in public relations activities in the future with the increase in the number of institutions broadcasting on the platform and the diversity of publications.